Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met uiterlijk in Hardy  (gelezen 2096 keer)

Octothorp

• Gast
problemen met uiterlijk in Hardy
« Gepost op: 2008/05/29, 14:12:59 »
Ik heb wat problemen met m'n Ubuntu, hier een overzicht van wat er fout loopt en wat ik al geprobeerd heb.

Sinds eergisteren is het onmogelijk om mijn uiterlijk op extra te zetten. Compiz wil dus niet meer werken.
Ik had compiz-configuration-manager verwijderd en compiz-git geinstalleerd via deze website:
http://www.xs4all.nl/~mgj1/compiz_git.htm
Na een aantal pogingen en wat gepruts lukte dit wel, alleen had deze meer invloed op de performance van mijn computer, alles leek wat trager te gaan....
Toen besliste ik compiz-git terug te uninstallen en de normale configuration-manager te installeren... tevergeefs
Daarna heb ik alles van compiz via synaptic uninstalled, gereboot, en alles terug geinstalleerd...
Sinds dan lukt het me niet meer om uiterlijk op extra te zetten. Ook zijn de bovenste en onderste balk verdwenen momenteel.

Is er een eenvoudige manier om dit allemaal terug te herstellen? Of is een herinstallatie de beste oplossing?
Hierbij wil ik ook even vermelden dat ik een aparte home partitie heb...

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 14:22:35 »
voor de balken. probeer in terminal te komen en daar volgende in te typen

sudo apt-get install gnome-panel

mij was het gelukt om in de terminal te komen door op desktop een lege bestand te maken en die te openen met terminal (hij deed verder niks maar in iedere geval kon ik in de terminal komen

Octothorp

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 22:28:31 »
dat is me al gelukt. Ik kon m'n terminal starten omdat rechter-windowstoets daar shortcutkey voor was...
Verder nog iemand raad? Want ik zit al de ganse dag terug op Windows Xp bezig...

Octothorp

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 12:25:54 »
redelijk hopeloos hier... Niemand met suggesties?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 13:55:04 »
Citaat van: Octothorp
redelijk hopeloos hier... Niemand met suggesties?
Wat is er nog meer van de uitterlijk weg??

In de balken was je specefiek maar "uiterlijk"..??

Octothorp

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/30, 14:06:32 »
In het Ubuntu menu kan je ergens je uiterlijk instellen (kan niet meteen zeggen waar in het menu want zit op windows). Dan heb je daar het meest rechtse tabblad 'visuele effecten' als ik me niet vergis. Daar kan ik de optie 'extra' niet meer aanvinken...
Een meer duidelijk verloop van mijn probleem vind je misschien hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27470

« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/30, 14:12:03 »
In het Ubuntu menu kan je ergens je uiterlijk instellen (kan niet meteen zeggen waar in het menu want zit op windows). Dan heb je daar het meest rechtse tabblad 'visuele effecten' als ik me niet vergis. Daar kan ik de optie 'extra' niet meer aanvinken...
Een meer duidelijk verloop van mijn probleem vind je misschien hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27470
In Ubuntu onder Systeem-->Beheer-->Hardware drivers

is de driver voor je videokaart daar aangevinkt en actief??

dat zorgt namelijk voor 3d acceleratie wat je nodig hebt om compiz fusion te laten werken

Octothorp

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/30, 14:38:36 »
Ok, net even terug geboot in Ubuntu. Blijkt dat dit:
Citaat
niet helpt...
En indien ik 'gnome-panel' intyp in de terminal dan zegt hij 'A panel is already running'...

edit: killall gnome-panel loste dit probleem op

Octothorp

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/30, 14:48:29 »
Citaat van: shinger
In Ubuntu onder Systeem-->Beheer-->Hardware drivers

is de driver voor je videokaart daar aangevinkt en actief??

dat zorgt namelijk voor 3d acceleratie wat je nodig hebt om compiz fusion te laten werken
Aangevinkt en in gebruik...

« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/30, 14:49:39 »
Ok, net even terug geboot in Ubuntu. Blijkt dat dit:
Citaat
niet helpt...
En indien ik 'gnome-panel' intyp in de terminal dan zegt hij 'A panel is already running'...

edit: killall gnome-panel loste dit probleem op
bij het booten van Ubuntu zijn de gnome panels bij startup er ook niet?

Octothorp

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/30, 14:50:30 »
nope

« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/30, 15:00:19 »
Bij systeem-->voorkeuren-->sessies

toevoegen

Naam Gnome-panel
opdracht "gnome-panel"

kijken wat die dan doet :P.. beetje alles proberen he

CTRL+ALT+BACKSPACE om opnieuw in te loggen kijken of die wat doet.

Octothorp

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/30, 15:06:58 »
hm ik denk niet dat dit het zal oplossen, ik heb namelijknet gereboot en mijn bovenste balk komt tevoorschijn zodra ik killall gnome-panel doe.. Mijn onderste balk heb ik niet omdat ik normaal awn gebruik, maar die start niet op in deze uiterlijk-modus....

« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/30, 15:13:33 »
geprobeerd om Gnome opnieuw te installeren? of gezocht op forum van hun??

Octothorp

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/30, 15:25:44 »
nee dat heb ik nog niet geprobeerd. ik probeer nu nogmaals compiz eraf te gooien en ook de verborgen configuratiebestanden in home folder.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/30, 15:51:03 »
Even een korte tekstfile maken wat je allemaal tijdens en na installatie van Hardy hebt gedaan.
Daarna snel opnieuw installeren zonder format van je home partitie (als je een aparte hebt).
Als je geen aparte partitie voor home hebt dan is dit een mooi moment om daaraan te beginnen.
Je probeert graag dingen uit, wellicht een idee om dat soort zaakjes in virtualbox uit te proberen ?

Monk.

Octothorp

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/30, 16:05:37 »
bedankt voor de reply monk.
Ik heb al een aparte home partitie. Opnieuw installeren lijkt me misschien ook een goed idee. Ik moet dus gewoon '/' verwijderen en opnieuw installeren, klopt dat? Nog andere tips?

edit: jij ook bedankt voor de hulp shinger

« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/30, 16:12:44 »
Je hoeft niets te verwijderen, dat kun je aangeven als je gaat installeren (format van een partitie of niet).
Ik zou wel zorgen voor een backup van je home (indien nodig), een foutje bij installeren is gauw gemaakt.

Monk.

Octothorp

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/30, 16:20:58 »
Hm, Ik heb een maandje gutsy gebruikt zonder problemen, ben dan overgestapt naar hardy met een nieuwe installatie en een aparte home partitie zoals in de documentatie op ubuntu-nl.org.
Nu merk ik dat er geen documentatie is om Ubuntu te installeren als je al een aparte home partitie hebt...
Ook zie ik dat veel configuratiebestanden zich op home bevinden. Loop ik dan niet het risico om terug hetzelfde probleem te hebben?
Mijn home partitie is al voor 70gb gevuld (downloads en xp in virtualbox enzo). Deze dingen ga ik toch nie kwijt spelen? Dat is toch net het doel  van een aparte home partitie? Want ik heb niet genoeg plek elders om een backup te nemen van m'n home...