Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nog steeds geluidskaart probleempjes  (gelezen 707 keer)

Offline fred101

  • Lid
nog steeds geluidskaart probleempjes
« Gepost op: 2008/07/30, 09:55:05 »
Ik heb een asus laptop. Mbv hier heb ik het geluid aan de gang gekregen met veel omwegen. Ik heb nu een alsa driver gevonden waarbij alle X-programma's werken. Het probleem is nu dat terminal programma's dat niet doen. Ik werkte veel met unix-cw en dat maakt een onherkenbare brei van de tonen zoals alle terminal georienteerde CW programma's (cw=morse) Is er onder tussen een goede driver voor de intel chipset beschikbaar (de alsa asus driver bevat de verkeerde chipset). Ik zou graag de gegevens uit eerdere post erbij willen zetten maar ik surf nu mobiel vanaf de boot en dat gaat nog al traag. Ik heb nu echter veel tijd op morse te oefenen maar dat lukt zo dus niet


Fred

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nog steeds geluidskaart probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/30, 11:00:04 »
Kijk hier eens, wellicht helpt het:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu
(punt 6)

Offline fred101

  • Lid
nog steeds geluidskaart probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/30, 11:28:56 »
Helaas, geen geluid meer, gelukkig heb ik opgeschreven hoe het stond :-) en kunnen herstellen.

Ik heb ipv auto daar lenovo ingevuld. Dat is de goede chipset. Daarmee werkt bijna alles behalve dus unixcw. De andere programma's in terminal mode doen het overigens nu wel. Dat heb ik lang niet meer geprobeerd maar blijkbaar doen die het nu wel. Zal wel door een update zijn hersteld ofzo.
Wel is het zo dat ik het gevoel heb dat niet alle schakelaars van alsa mixer helemaal doen wat ze horen te doen. Unixcw werkt wel gewoon onder hardy op mijn oude laptop (HP) maar die heb ik helaas niet bij me.

Fred