Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Totem Movie Player: YouTube plug-in verdwenen  (gelezen 5468 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Totem Movie Player: YouTube plug-in verdwenen
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/25, 13:16:07 »
Als je hem zelf hebt gecompileerd (dus niet geïnstalleerd via een deb bestand) dan komt hij niet in synaptic terecht.
Met een beetje geluk kan je hem wel weer verwijderen.
Ga naar de map waar je de source bestanden hebt uitgepakt, en tik het commando sudo make uninstall

Werkt dit niet, dan is dit een goede les dat je niet zomaar zelf dingen moet gaan prutsen ;)

« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/25, 13:40:31 »
Citaat van: Vistaus
Ik heb een vervelend probleempje met Totem Movie Player.
Hoe kan ik dit oplossen?
Wanneer ik de plugin voor Youtube gebruik krijg ik keurig een overzicht van hetgeen ik opzoek, ik kan dan de filmjes ook gewoon afspelen, echter wanneer ik met de rechtermuisknop klik en toevoegen aan speellijst kies dan wordt wel de betreffende video in de lijst gezet maar bij het afspelen ervan krijg ik de volgende popup op het scherm:

Er is een fout opgetreden:
ffdemux_swf: Element ondersteunt deze stroom niet.  Stuur een foutrapport.

Heeft iemand een oplossing?
Groetjes, Robert

@edit:
ik zie dat de bug hier: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/totem/+bug/184907 al is geplaatst, helaas niks aan te doen dus. Jammer.

Gr. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/25, 13:42:25 »
De source heb ik niet meer.

Maar hoezo prutsen? Alles is te updaten, dus ook Totem. Alleen bij Totem is het probleem dat ie daarna niet goed meer werkt.

« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/25, 16:38:48 »
Totem opnieuw gecompiled met de nieuwste source (zoals in de beginpost) en nu doet de YouTube plug-in het weer. Ook het geluid en beeld zijn weer normaal. Alleen nog niet uitgetest met de FF-plugin of die het weer doet en nog niet uitgetest of een streaming (.mpg) filmpje (bijv .mpg en dan op Openen met Totem klikken) het doet.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/25, 17:04:43 »
Citaat van: Vistaus
De source heb ik niet meer.

Maar hoezo prutsen? Alles is te updaten, dus ook Totem. Alleen bij Totem is het probleem dat ie daarna niet goed meer werkt.
Alle software in Synaptic wordt door de mensen van Ubuntu gecontroleerd, aangepast zodat het goed werkt in Ubuntu en regelmatig geüpdate.
Nu je zelf Totem gecompileerd hebt zul jij dit voortaan moeten doen voor dit programma. Je moet dus zelf in de gaten houden of er nieuwe bugs zijn opgelost of veiligheidsupdates zijn. Ook moet je nu in de gaten houden of andere programma's die onder de motorkap gebruik maken van onderdelen van Totem wel goed werken. Je zult nu dus ook de pakketten nautilus, gstreamer (en alle varianten daarvan) en gnome-volume manager in de gaten moeten houden.

Veel werk dus, en soms ook ingewikkeld. Daarom is het aan te raden dat je bij de programma's in de pakketbronnen blijft. Die pakketbronnen zijn er niet voor niets.

« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/25, 17:25:45 »
De repo's zijn niet altijd aan te raden. kdenlive bijvoorbeeld. In de repo's zit een versie die bij 98% van de mensen niet werkt terwijl de nieuwste versie op de website wel werkt.

Daarom download ik veel dingen van internet.

En trouwens, nog een voorbeeld. aMSN in de repo's is vrij abstract. Terwijl de nieuwste SVN's van de website veel meer bevatten, zoals Audiogesprek.