Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden  (gelezen 809 keer)

[SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden
« Gepost op: 2008/05/29, 14:12:57 »
Ik heb een paar SSH-verbindingen die met RSA key's werken. De SSH-agent gaat hier heel goed mee om en is echt een gemak om te gebruiken. Maar ik heb ook een paar SSH-verbindingen die werken met een username en een wachtwoord. Hoe krijg je die in de SSH-agent opdat je die niet telkens opnieuw moet typen?

Voorlopig doe ik het met een scriptje: "expect - spawn - expect - send - interact" combinatie, maar veilig kan je dit toch echt niet noemen...

Groetjes,
ShadowDragon.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 14:38:36 »
Kan je die andere verbindingen niet ook via een key laten werken? Dat is veiliger dan alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 14:56:05 »
Citaat van: Johanvd
Kan je die andere verbindingen niet ook via een key laten werken? Dat is veiliger dan alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.
Héhé, I wish, maar de instantie die die SSH-server beheert is niet van plan om dat aan te passen. Dus dat is spijtig genoeg geen optie...

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/07, 10:57:02 »
't is een beetje stil hier, bumpje :D

Nee, maar ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat dit niet mogelijk is... Een ideetje dat me onlangs te binnen schoot maar geen idee heb hoe te realiseren / haalbaar is: zou je de gnome-keyring dit niet kunnen laten afhandelen?