Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DCOP-communicatiefout (Amarok)  (gelezen 913 keer)

DCOP-communicatiefout (Amarok)
« Gepost op: 2008/06/02, 16:55:57 »
Hallo,
Als ik Evolution open krijg ik telkens een foutmelding getitleld: DCOP-communicatiefout (Amarok). De tekst in het venster luidt: Er deed zich een fout voor tijdens het opzetten van de interprocescommunicatie van KDE. Het systeem gaf de volgende melding:
Could not open network socket
Controleer of het programma "dcopserver" wel draait!  
Wat wordt er van mij verwacht en hoe los ik dit op?
Groetjes.

Offline jepe

• Lid
    • http://www.johnyprovoost.net
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/02, 21:49:02 »
Een volledige oplossing heb ik nog niet gevonden, maar ik krijg deze fout dikwijls bij het opstarten van mijn Ubuntu (amarok start automatisch op).  Indien deze fout zich voordoet, en ik op de ok knop van deze melding druk, blokkeerd mij pc na een 30 tal seconden.
Ik voer in dit geval een script uit vanuit een terminal vóór ik op de ok knop druk.

#!/bin/bash
rm /home/johny/.DCOPserver_johny-desktop__0
kdeinit

heb dit opgeslagen in de root van mijn homedirectory onder dcoperror.sh.
uiteraard johny vervangen door uw eigen home dir.

Indien een volledige oplossing????
Ever tried? Ever failed? No matter. Try Again. Fail again. Fail better. 'Samuel Beckett'

« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/03, 00:56:22 »
Hoewel ik Amarok ook geïnstalleerd heb, blokkeert mijn computer niet na genoemde foutmelding. Omdat de oplossing van Jepe een omzeiling is en geen oplossing, wacht ik liever op iemand die de oplossing heeft. Ondertussen kreeg ik zojuist bij het opstarten van Evolution de volgende melding:
Evolution vastloperdetectie.
Evolution is kennelijk de vorige keer onverwacht afgebroken. Als voorzorgmaatregel wordt het voorbeeldpaneel verborgen gehouden. U kunt het voorbeeldpaneel herstellen via het menu Beeld.
Voor alle zekerheid, onder Beeld in Evolution staat geen verwijzing naar een voorbeeldpaneel.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/03, 22:10:49 »
Correctie, de hierboven beschreven fout doet zich voor bij het starten van Firefox, niet bij het staerten van Evolution. Het moet met Amarok te maken hebben, want het Amarok icoontje staat in de onderste balk. Ik zou vanwege mijn fout een nieuw lijntje kunnen opzetten, maar eerst afwachten of zich iemand met een oplossing meldt.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/04, 00:16:04 »
Bij Windows krijg je vaak het advies een programma te verwijderen, de computer opnieuw op te starten en hetzelfde programma weer te installeren. Dat heb ik ook bij Amarik gedaan. Bij de herinstallatie heb ik de Moodbar meegeïnstalleerd. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad geholpen heeft. Iedereen bedankt voor het meedenken.