Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persoonlijke map opent mediaspeler ipv Nautilus  (gelezen 649 keer)

Harm46

• Gast
Persoonlijke map opent mediaspeler ipv Nautilus
« Gepost op: 2008/10/31, 17:25:52 »
Net geupgrade naar 8.10. Als ik nu locaties kies en persoonlijke map selecteer dan wordt Amarok geopend i.p.v. Nautilus. Ik heb Amarok verwijderd maar nu wordt VLC player geopend. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 17:35:17 »
Welkom.
rechte muis knop op het bestand==> Eigenschappen==>Openen met--> aan vinken

grJ.

Harm46

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 19:07:54 »
Rechter muis is helaas niet mogelijk omdat het item zich in het menu ¨locaties¨ bevindt. Bij een rechtermuisklik sluit het menu dan weer (althans bij mij) zonder dat er vervolgkeuzes mogelijk zijn.

Harm46

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 21:52:27 »
Het werkt weer.
In Nautilus de betreffende map geopend en toen via ¨eigenschappen¨ en ¨openen met¨,  de optie ¨map openen¨ geselecteerd.
Blijft echter wel vreemd dat die optie dus was gewijzigd in ¨openen met met Amarok¨. (Retorisch: Zou het te  maken kunnen hebben met mijn dochtertje van 7, illegaal op mijn account zat te computeren?)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 22:31:47 »
Bedankt Harm46. Ik had het probleem sinds de installatie van Intrepid dat als ik naar locaties=>persoonlijke map (of bureaublad) ging, dat hij zei dat ik geen programma had aangeduid om het te openen.
Had al op verschillende plaatsen gezocht, maar dat van u werkte perfect. Openen met bestandsverkenner heb ik gekozen.