Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash gaat niet samen met andere geluidsspelers  (gelezen 4947 keer)

Offline Hij

• Lid
Flash gaat niet samen met andere geluidsspelers
« Gepost op: 2008/05/14, 18:47:43 »
(Sorry dat ik alweer met een vraag kom)

Flash werkt niet samen met andere geluidspelers. Als ik eerst flash opstart, bijvoorbeeld via een filmpje op youtube dan speelt listen geen muziek meer af, ook windows xp niet in virtualbox. En daar gaat het nu om, het liefste heb ik en youtube open staan en geluid in xp, omdat ik daar gebruik ga maken van guitar pro, om te kijken wat de meer waarde is ten opzichte van tuxguitar (wat btw een geweldig programma is).
Tuxguitar ging ook al niet samen met flash.

Nu werkt youtube wel samen met guitar pro in windows xp, maar het liefst koppel ik windows xp van internet af (gezien het bedrijf wat erachter zit en de veiligheid van het os)

Als ik eerst een flash filmpje open dan heb ik geen geluid in listen en niet in guitar pro (windows xp), open ik eerst guitar pro of listen dan heb ik geen geluid bij een flash filmpje.

Nu is het wel makkelijk om tegelijk youtube en guitar pro (of tuxguitar) open te hebben, omdat op youtube veel instructie video'tjes staan :).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 22:07:51 »
Ik heb hier hetzelfde, flash gebruikt dezelfde dingen voor het geluid waardoor het door een progamma in gebruik is (verbeter me als ik het fout heb)...

Ik weet niet of dat op te lossen is..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/15, 10:04:02 »
ik had dat probleem ook, maar is plotseling opgelost.. ik weet niet meer wat ik eraan gedaan heb of ik er wel helemaal iets aan gedaan heb..

Offline JvH

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/15, 10:16:00 »
Citaat van: "Unix_Jim"
ik had dat probleem ook, maar is plotseling opgelost.. ik weet niet meer wat ik eraan gedaan heb of ik er wel helemaal iets aan gedaan heb..
In welke Ubuntu-/Xubuntu-/Kubuntu-versie? 8.04? 32/64 bits? Ik had dit in Ubuntu Gutsy (32 bits) nl. wel goed ingesteld staan, maar in Hardy (ook 32 bits) lijkt het hele geluidssysteem anders te werken, en werkt het bij mij niet meer :(

Offline Hij

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/15, 11:03:16 »
Gelukkig meer mensen met dit probleem. Ik dacht al dat het aan mij lag. Is dit gemeld op launchpad (of hoe heet dat)? Anders zou iemand dit willen doen, weet niet precies hoe dat gaat en mijn engels en technische kennis van software is te beperkt.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/15, 11:19:06 »
het is niet alleen met flash. ik kan ook bijvoorbeeld niet tegelijk tuxguitar en totem laten afspelen.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/15, 14:39:15 »
Geen probleem dat je een vraag stelt ;), daar is het forum voor!

Je kan pulseaudio proberen als dat werkt ;), weet niet of dat wat uitmaakt. Ik heb er geen last van en gebruik pulseaudio, maar dit zegt natuurlijk weinig aangezien je het ook niet altijd hebt zonder.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/15, 17:12:14 »
Inderdaad niet alleen met flash, amarok en Flash kan ik niet laten spelen, maar Amarok en tuxguitar ook niet tegelijk :(

Mooi om te horen dat het niet bij iedereen zo is, in dat geval dan is het dus mogelijk op te lossen :D
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 20:49:18 »
Ik heb het inderdaat ook als ik iets aan heb staan zoals een divx ofzo dan geeft het andere wat het ook is geen geluid meer door, zoals amsn als er een berichtje binnen komt of de mail als er email komt.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Eider

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/15, 21:03:21 »
Ik heb het ook en ik vind het vreselijk irritant :(.
Ik moet heel de tijd vensters afsluiten om geluid te horen.

In Gutsy nooit last van gehad.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/15, 22:17:14 »
Er zal vast wel snel een oplossing voor komen.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline jepe

• Lid
    • http://www.johnyprovoost.net
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/16, 21:34:58 »
Daarom ben ik voorlopig ook teruggekeerd naar Gutsy.
Ever tried? Ever failed? No matter. Try Again. Fail again. Fail better. 'Samuel Beckett'

Eider

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/16, 21:49:32 »
Is er op Launchpad al een melding van gemaakt?

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/16, 23:25:58 »
mm... van driver verwisseld en weer terug, heb er nu weer last van...

Tommy78

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/17, 02:26:56 »
Bij mij zijn er ook problemen ivm flash/audio het vreemde is dat dit niet altijd gebeurt maar als het gebeurt moet ik opnieuw uitloggen en inloggen om terug geluid te hebben.

vb: ik speel een filmpje op youtube, daarna geen response meer van rhythmbox (speelt zelfs niet meer) ,ook youtube filmpjes die dan stoppen met spelen en dergelijke (het bufferen gaat wel verder).
Heel vreemd allemaal, zou hier ook graag een oplossing op vinden want het is erg irritant.

degenstuk

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/18, 16:45:33 »
Om het probleem met flash & andere geluidsspelers op te lossen:
 installeer "libflashsupport" via de synaptic pakketbeheer en als het goed is hoef je niet firefox eerst af te sluiten om een andere geluidsspeler te gebruiken.
(of omgekeerd)

Bij mij werkte deze oplossing in elk geval.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/18, 19:33:08 »
Bij mij helpt deze oplossing helaas niet.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Hij

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/19, 17:17:08 »
Citaat van: degenstuk
Om het probleem met flash & andere geluidsspelers op te lossen:
 installeer "libflashsupport" via de synaptic pakketbeheer en als het goed is hoef je niet firefox eerst af te sluiten om een andere geluidsspeler te gebruiken.
(of omgekeerd)

Bij mij werkte deze oplossing in elk geval.
Thanks! Het werkt nu samen met andere geluidsspelers op tuxguitar na dan. Die doet het nog steeds niet samen met flash.