Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: java.lang.ExceptionInInitializerError  (gelezen 1533 keer)

wvreeuwijk

• Gast
java.lang.ExceptionInInitializerError
« Gepost op: 2008/05/18, 18:06:35 »
Onze familie website www.reeuwijk.net heeft  Gallery geïnstalleerd een foto beheer en  bekijk applicatie. Een van de opties is een slide show on full screen. Daarbij wordt een Java-applet gedownload; onder Windows zelfs onder vista werkt dat goed(zowel in IE7 als in firefox). Onder Ubuntu krijg ik in firefox een java.lang.ExceptionInInitializerError dat is voor mij latijn. Opera onder Ubuntu brengt het zelfs niet tot een foutmelding maar blijft gewoon staan
Ik heb alle multimedia extensies volgens voorschriften op deze fora geïnstalleerd, de meeste postings over java gelezen en nagevolgd, maar het blijft.
Wie o wie spreekt het verlossende woord

java.lang.ExceptionInInitializerError
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/18, 19:49:07 »
Citaat
public class ExceptionInInitializerError
extends LinkageError

Signals that an unexpected exception has occurred in a static initializer. An ExceptionInInitializerError is thrown to indicate that an exception occurred during evaluation of a static initializer or the initializer for a static variable.

As of release 1.4, this exception has been retrofitted to conform to the general purpose exception-chaining mechanism. The "saved throwable object" that may be provided at construction time and accessed via the getException() method is now known as the cause, and may be accessed via the Throwable.getCause() method, as well as the aforementioned "legacy method."
Voila, nu weet ge het hé ;).

Maar nu effe serieus: kijk eens of je Sun Java of openjdk, icedtea, gnu classpath, gcj of zoiets geïnstalleerd hebt. Als je een van de latere geïnstalleerd hebt, dan is het vrij normaal dat het niet werkt, om het met de woorden te zeggen van een grote programmeur: "That's not a bug, it's a feature." Gewoon even Sun Java installeren ;).

- sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net