Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth verbinding met Nokia telefoon  (gelezen 1090 keer)

Allbert_Dijkstra

• Gast
Bluetooth verbinding met Nokia telefoon
« Gepost op: 2008/05/14, 23:23:52 »
Hallo iedereen,

Ik werk sinds Ubuntu 8.04 (de dag van release) met Ubuntu, voorheen altijd alleen maar met Windows gewerkt.
Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt en dat het zeker voor iedereen een aanrader is!

Uiteraard is al het begin moeilijk, ook al kom ik er redelijk doorheen.
Er zijn alleen 2 dingen die ik niet goed voor elkaar krijg. 1 daarvan is een  bluetooth verbinding.

Ik heb een bluetooth usb-stick, deze werkt prima en ik kan ook via Bluetooth-Applet verbinding krijgen met mijn telefoon, maar dan...

Met windows was het namelijk een kwestie van Nokia software installeren en klaar, dan kon ik adresboek bijwerken en had ik ook een browsers van mijn mobiel.

Het gaat me voornamelijk om de adressen, deze wil ik automatisch gesynchroniseerd hebben (liefst met het adresboek welke ik ook gebruik voor Mozilla Thunderbird E-mail).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten Albert

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 23:38:58 »
Misschien helpt dit: blueZync
Ik heb er zelf geen ervaring mee, synchronisatie is iets voor na mijn examens :P
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

rokinrob

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/16, 15:54:14 »
Citaat van: Allbert_Dijkstra
Hallo iedereen,

Ik werk sinds Ubuntu 8.04 (de dag van release) met Ubuntu, voorheen altijd alleen maar met Windows gewerkt.
Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt en dat het zeker voor iedereen een aanrader is!

Uiteraard is al het begin moeilijk, ook al kom ik er redelijk doorheen.
Er zijn alleen 2 dingen die ik niet goed voor elkaar krijg. 1 daarvan is een  bluetooth verbinding.

Ik heb een bluetooth usb-stick, deze werkt prima en ik kan ook via Bluetooth-Applet verbinding krijgen met mijn telefoon, maar dan...

Met windows was het namelijk een kwestie van Nokia software installeren en klaar, dan kon ik adresboek bijwerken en had ik ook een browsers van mijn mobiel.

Het gaat me voornamelijk om de adressen, deze wil ik automatisch gesynchroniseerd hebben (liefst met het adresboek welke ik ook gebruik voor Mozilla Thunderbird E-mail).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten Albert
Ik gebruik multisync om de kalender van evolution met de kalender van mijn telefoon te syncen. Adresboek kan ook.

Het werkt redelijk.

Groeten,
Rob

Allbert_Dijkstra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 10:23:37 »
Eey rokinrob,

Deze heb ik ook al geinstalleerd...
alleen als ik een nieuw app. wil koppelen vraagt hij om plugins.
Welke heb ik nodig? en waar kan ik die vandaan halen?

Groeten Albert