Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox en pagina vernieuwen  (gelezen 5339 keer)

Offline Dave

• Lid
Firefox en pagina vernieuwen
« Gepost op: 2008/05/14, 11:00:38 »
Krijg op een weblog maar moeizaam toegevoegde pagina's in beeld terwijl die wel toegevoegd zijn.

Kijk ik in Opera of Epiphany zie ik ze wel.
cache legen, op vernieuwen klikken of F5 maakt niets uit.

verander ik het theme en zet het dan weer terug komt het pas in beeld.
met het standaard theme van wordpress hetzelfde effect.

Iemand een idee of soortgelijke ervaring of moet ik het toch in het weblog zelf zoeken.

Azalin

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 14:22:56 »
Al een keer CTRL-F5 of CTRL-R geprobeerd? Dat forceert een reload. Firefox houdt nogal eens wat in geheugen terwijl er bijvoorbeeld een cache van 0mb is gespecificeerd (zoals bij mij)...  Overigens zou je in de weblog eens moeten opnemen in een meta tag dat de pagina elke keer dat deze bezocht wordt, opnieuw gedownload moet worden... ik meen dat je dan een expire date van 1970 moet opgeven.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/14, 23:09:16 »
Citaat
Al een keer CTRL-F5 of CTRL-R geprobeerd?
die kende ik niet maar heeft ook geen effect.

voegde net een categorie toe en postte wat onzin en na plaatsen kwam die in beeld.
dan terug in de browser naar de startpagina en naks.
vernieuwen met F5 of de knop in de browser of bovengenoemde opties geen effect.
kijk ik even met een andere browser dan staat die nieuwe categorie er gewoon bij.

vreemde zaak.

dat van die meta tag wel eens tegen gekomen, moet ik eens uitzoeken dan.

Azalin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/15, 08:54:46 »
Tis wel een erg vreemd verhaal maar het zou kunnen komen omdat we toch met een beta van firefox werken. Waarom Ubuntu standaard een beta van firefox 3 met zich mee draagt is mij tot op heden een raadsel... echt heel stabiel is het niet en ik heb al wel wat gekke dingen gezien (reply in google -> crash)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/15, 09:52:50 »
Citaat van: Dave
Krijg op een weblog maar moeizaam toegevoegde pagina's in beeld terwijl die wel toegevoegd zijn.
Heb je een URL voor ons zodat we zelf eens een kijkje kunnen nemen?

Citaat van: Azalin
CTRL-F5 en CTRL-R zijn inderdaad het equivalent aan "Refresh". Maar je moet CTRL-Shift-F5 of CTRL-Shift-R doen om ook je cache up te daten. ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Azalin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/15, 14:12:03 »
CTRL-F5 en CTRL-R zijn zogenaamde "forced refresh" shortcuts. F5 op zichzelf is een normale refresh, voor zover ik weet doet CTRL-F5 de pagina netjes opnieuw downloaden in plaats van uit je cache halen. Sterker nog, CTRL-SHIFT-F5 doet hier helemaal niets, en dan heb ik geen shortcuts aanzitten passen.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/16, 01:17:31 »
Tis wel een erg vreemd verhaal maar het zou kunnen komen omdat we toch met een beta van firefox werken. Waarom Ubuntu standaard een beta van firefox 3 met zich mee draagt is mij tot op heden een raadsel... echt heel stabiel is het niet en ik heb al wel wat gekke dingen gezien (reply in google -> crash)
werk met 2 puters (switch dus 1 scherm en bediening) waarbij mijn werkputer nog 7.10 is met de "oude" firefox dus.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/16, 01:21:49 »
Citaat van: ShadowDragon
Citaat van: Dave
Heb je een URL voor ons zodat we zelf eens een kijkje kunnen nemen?

CTRL-F5 en CTRL-R zijn inderdaad het equivalent aan "Refresh". Maar je moet CTRL-Shift-F5 of CTRL-Shift-R doen om ook je cache up te daten. ;)
Heeft weinig zin als je toch geen nieuwe rubriek oid kunt toevoegen en bezoekers toch wel de nieuwe pagina krijgen. Ik zelf ook na herstarten FF.

Maar die laatste opties ga ik eens proberen (morgen).
Bedankt alvast.