Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows XP in virtualbox  (gelezen 4280 keer)

Lise

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Gepost op: 2008/05/14, 13:16:31 »
Hallo,

Ik draai al een hele tijd gutsy, en ben daar ook heel tevreden van. Maar voor een aantal dingen zou windows toch praktisch zijn, daarom wilde ik dat in virtualbox installeren.

Ik heb een legale versie van windows XP, en wilde de installatie dus starten, maar ik krijg de melding dat de cd enkel werkt op een acersysteem. Nu is mijn laptop echt wel een acer, wordt mijn systeem dan niet meer herkent als acer door de linux-architectuur, wat is daaraan te doen?
Of moet ik gewoon een illegale versie downloaden (wat uiteraard ook wel zal lukken, maar dat vind ik nogal stom omdat ik ze legaal heb...)

groetjes
Annelies

Offline patrick

• Lid
Windows XP in virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 13:38:39 »
Om alle mogelijkheden van windows te kunnen gebruiken is een dual boot systeem. Heb dit al dikwijls hier gelezen dat dat de beste oplossing is.
Niet alles werkt in virtualbox, zoals drivers ed.
Ik weet nu niet precies hoe je nu nog een dual boot systeem moet aanmaken.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Lise

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/14, 13:42:21 »
Bedankt allebei

@patrom: het is niet mijn doel om de volle capaciteiten van windows te kunnen gebruiken, enkel kleine uitvoerbare bestandjes die hoedanook niet deftig werken onder wine (en evt itunes store)

Voor al de rest is linux absoluut voldoende.

Mightya

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/14, 14:42:11 »
Citaat van: Lise
Bedankt allebei

@patrom: het is niet mijn doel om de volle capaciteiten van windows te kunnen gebruiken, enkel kleine uitvoerbare bestandjes die hoedanook niet deftig werken onder wine (en evt itunes store)

Voor al de rest is linux absoluut voldoende.
Als je winblow installeerd in vb en je gebruikt je eigen Product Key (CD doet er niet toe welke als het jouw key maar is) dan kun je hem gewoon via vb activeren.

Werkte bij mij althans, zonder problemen.

Mocht het niet werken moet je het maar laten weten ik heb nog wel wat voor die onzin, als je snapt wat ik bedoel. :P

Windows XP in virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/14, 14:44:38 »
ge moet natuurlijk wel een windows versie hebben die bij uw key past. hebt ge een xp home key, dan werkt deze niet bij een xp pro.
dus zoek eerst uit wat voor versie ge hebt, een oem versie, maar dus ook pro of home, en zoek dan een kopieke van die versie.

Mightya

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/14, 15:06:44 »
Citaat van: Nunslaughter
ge moet natuurlijk wel een windows versie hebben die bij uw key past. hebt ge een xp home key, dan werkt deze niet bij een xp pro.
dus zoek eerst uit wat voor versie ge hebt, een oem versie, maar dus ook pro of home, en zoek dan een kopieke van die versie.
Lijkt me wel Logisch :P

Windows XP in virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/14, 15:10:21 »
ja :) maar niet voor iedereen natuurlijk.

Mightya

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/14, 15:14:44 »
Citaat van: Nunslaughter
ja :) maar niet voor iedereen natuurlijk.
Klopt

Lise

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/14, 22:25:46 »
oke even wat meer uitleg
 ik heb een legale versie van windows XP home edition (2005, bijgeleverd bij mijn laptop, van acer),
ik heb trouwens geen idee waar ik de key zou moeten vinden (bij de meeste gedownloade versies staat dat ergens op de cd maar hier).

Over de configuratie virtualbox:
als OS type: Windows XP
een afbeelding

Offline Mario

• Lid
Windows XP in virtualbox
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/14, 22:30:08 »
op de Licentieklever op de laptop geen key vermeld ?
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Lise

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/14, 22:34:38 »
Citaat van: mario
op de Licentieklever op de laptop geen key vermeld ?
Ok bedankt, die ik heb ik gevonden (aan de onderkant van men laptop)
Als ik het goed begrepen heb, moet ik nu wel nog een versie downloaden..., of zou ik die key ook met mijn cdtje ergens moeten kunnen ingeven?

Offline Mario

• Lid
Windows XP in virtualbox
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/15, 21:22:53 »
Nee jouw cdtje zal niet werken, dit is een soort van image van acer met windows en alle programma' die zij voorzien als recoverycd van je systeem.
Downloaden zou ik niet aanraden(meeste zijn niet koosjer) gewoon iemands windowscdtje vragen en installeren met je licentiekey
of registreren werkt is niet zeker maar wel te omzeilen...(anders is ie maar 30 dagen te gebruiken).
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Mightya

• Gast
Windows XP in virtualbox
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/15, 23:17:36 »
Citaat van: arie
Citaat van: mario
Nee jouw cdtje zal niet werken, dit is een soort van image van acer met windows en alle programma' die zij voorzien als recoverycd van je systeem.
Downloaden zou ik niet aanraden(meeste zijn niet koosjer) gewoon iemands windowscdtje vragen en installeren met je licentiekey
of registreren werkt is niet zeker maar wel te omzeilen...(anders is ie maar 30 dagen te gebruiken).
als ze nu een home oem heeft, en ze leent een home oem dan werkt het
Hoeft niet eens per se een home oem te zijn hoor!

Elke windows xp home edition zal er op werken, als het maar geen bijgeleverde recovery cd is.