Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Proposed en Backports.  (gelezen 633 keer)

Offline Tom

• Lid
Proposed en Backports.
« Gepost op: 2008/05/13, 19:01:34 »
Vooraf vrijgegeven updates Proposed - Ik neem aan dat zijn updates die wel is waar gemaakt zijn maar nog eventuele  foutjes kunnen hebben.
Verbeter mij als ik fout zit.

Niet ondersteunde updates Backports - Wat zijn dat dan voor een updates ?
Voor al dat Niet ondersteunde vind ik raar.

Voor alle duidelijkheid GEEN van beide zijn aangevinkt.
En ben het ook niet van plan , wil mijn LTS stabil houden , maar ben wel razend nieuwsgierig .
Vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Proposed en Backports.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/13, 19:12:12 »
Proposed = zoals je zelf al zegt. En reken maar, dat er soms nog fouten in zitten....
Backports = nieuwste versies van programma's. Niet beproefd op inpasbaarheid in de Ubuntuversie die je draait: kunnen dus problemen veroozaken.

Kortom: afblijven is verstandig, als een stabiel systeem je lief is. Bijzondere omstandigheden daargelaten. Bijvoorbeeld als je de ontwikkelaars mee wilt helpen uitproberen.

Offline Tom

• Lid
Proposed en Backports.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/13, 19:17:54 »
Citaat van: pjotr123
Proposed = zoals je zelf al zegt. En reken maar, dat er soms nog fouten in zitten....
Backports = nieuwste versies van programma's. Niet beproefd op inpasbaarheid in de Ubuntuversie die je draait: kunnen dus problemen veroozaken.

Kortom: afblijven is verstandig, als een stabiel systeem je lief is. Bijzondere omstandigheden daargelaten. Bijvoorbeeld als je de ontwikkelaars mee wilt helpen uitproberen.
@ Pjotr bedankt voor Uw reactie .
En nee ze komen niet aan te staan alles werkt PERFECT zelf Firefox is nog geen één keer gecracht.
Vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.