Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met DVD-bestanden  (gelezen 803 keer)

Karim

• Gast
Probleem met DVD-bestanden
« Gepost op: 2008/05/10, 10:43:53 »
Hallo

Sinds kort maak ik gebruik van ubuntu (heel lang fedora gebruikt). Ik vindt ubuntu toch wat makkelijker dan fedora omdat er meer ondersteuning voor is. Alleen ik heb nu een probleem met dvd-bestanden. Als ik een dvd wil afspelen met VLC of totem dan speelt hij gewoon alle bestanden achter elkaar af i.p.v dat er een dvd-menu komt waarin je kunt kiezen. Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/10, 16:26:00 »
In VLC kan je kiezen tussen "Openen DVD met menus" of "zonder". Daarvoor meot je wel eerst VLC opstarten en vanuit VLC de DVD openen. Een beetje onwaarschijnlijk: de default speler van Ubuntu, totem, ondersteunt (voor zover ik weet en hoop dat ik mis be) nog steeds geen menus.

Karim

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/10, 17:02:50 »
Bedankt voor de reactie.

Ik heb de DVD-bestanden op de computer staan i.p.v. op een DVD. Maar nu zag ik dat als ik via VLC de map kies waar de film instaat dat het menu dan wel doet. Maar als ik via de rechtermuisknop op een map met een film klik en daar via VLC probeer op te starten dan speelt hij gewoon alles achter elkaar. Is dat normaal dan?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/10, 18:08:08 »
Ik klik altijd op een map waar de VIDEO_TS map in zit, en kies voor openen met VLC. Dat werkt meestal goed, de menu's werken meestal gewoon.

Karim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/10, 23:10:12 »
Dat werkt bij mij dus niet goed want dan speelt hij alles achter elkaar. Maar als ik de map open via VLC dan doet hij het wel goed.