Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Picasa 2.7.3736-15_i386deb.  (gelezen 701 keer)

Offline elspierre

• Lid
Installatie Picasa 2.7.3736-15_i386deb.
« Gepost op: 2008/05/06, 16:17:08 »
Ik wil het Picasa 2.7.3736-15_i386 deb-pakket installeren in Ubuntu 8.04. Ik heb begrepen dat in genoemd pakket ook Wine zit inbegrepen omdat Picasa onder Wine werkt. Nu heb ik eerder reeds Wine genstalleerd .

Omdat in de versie van Wine die ik geinstalleerd had een bug zat heb ik ,met behulp van dit forum, dat probleem kunnen oplossen. Ik werk nu met Wine versie 0.9.61 .

Nu ben ik bang dat, wanneer ik genoemd Picasa-debpakket installeer, weer een Wineversie wordt meegeinstalleerd die niet werkt.

Zijn mijn bange vermoedens juist of hoef ik daarvoor niet bang te zijn en wanneer dat wel juist is hoe kan ik dan  bij de installatie van Grabit problemen met Wine voorkomen ?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.
Gegroet,

Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 16:22:27 »
Citaat van: elspierre
Ik wil het Picasa 2.7.3736-15_i386 deb-pakket installeren in Ubuntu 8.04. Ik heb begrepen dat in genoemd pakket ook Wine zit inbegrepen omdat Picasa onder Wine werkt. Nu heb ik eerder reeds Wine genstalleerd .

Omdat in de versie van Wine die ik geinstalleerd had een bug zat heb ik ,met behulp van dit forum, dat probleem kunnen oplossen. Ik werk nu met Wine versie 0.9.61 .

Nu ben ik bang dat, wanneer ik genoemd Picasa-debpakket installeer, weer een Wineversie wordt meegeinstalleerd die niet werkt.

Zijn mijn bange vermoedens juist of hoef ik daarvoor niet bang te zijn en wanneer dat wel juist is hoe kan ik dan  bij de installatie van Grabit problemen met Wine voorkomen ?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.
Gegroet,

Pierre
Lees voor "Grabit" in de voorlaatste zin" Picasa" Excuses voor de fout.
Pierre

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 19:13:07 »
nee geen probleem verder.
Kunt gewoon én Wine ën Picasa installeren met z'n eigen aanpassingen.

Gewoon TOP van Google om dat te leveren wel.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 19:37:15 »
Het is goed mogelijk om verschillende versies van Wine op je systeem te hebben.
Zo is er de standaard wine voor dingen die je zelf uitvoert, een versie van wine die meekomt met ies4linux om internet explorer te kunnen draaien, een voor google earth en nog een voor picasa.