Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avidemux  (gelezen 1518 keer)

Avidemux
« Gepost op: 2008/04/30, 16:57:44 »
Hallo,

Ik heb net een .avi file omgezet naar mpeg dvd met avidemux, maar ik neem aan dat ik deze niet rechtstreeks naar dvd moet branden. Wat doe ik hiermee?

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Avidemux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 17:02:34 »
in het boekske van uw dvdspeler kijken. ik kan bijvoorbeeld gerust avi en mpeg films afspelen. dus gewoon als data cd branden.

Offline ivo

• Lid
Avidemux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 17:07:56 »
Citaat van: frankje
Hallo,

Ik heb net een .avi file omgezet naar mpeg dvd met avidemux, maar ik neem aan dat ik deze niet rechtstreeks naar dvd moet branden. Wat doe ik hiermee?

grtn, Frank
Je kan doen wat Nunslaughter zegt. Je kan ook Avidemux weggooien en DeVeDe installeren.

inaninck@renault:~$ sudo apt-cache search devede
devede - program to create video DVDs
inaninck@renault:~$

Je voert een avi of mpeg of wmv of of of aan DeVeDe, die vreet hem op en verteert hem naar een iso die je kunt branden.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

• Lid
Avidemux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 17:33:46 »
Citaat van: arie
Citaat van: ivo
Citaat van: frankje
Hallo,

grtn, Frank
Je kan doen wat Nunslaughter zegt. Je kan ook Avidemux weggooien en DeVeDe installeren.

inaninck@renault:~$ sudo apt-cache search devede
devede - program to create video DVDs
inaninck@renault:~$

Je voert een avi of mpeg of wmv of of of aan DeVeDe, die vreet hem op en verteert hem naar een iso die je kunt branden.
Aidemux weggooien zou ik zekerniet doen, hier kan je ook je films mee bewerken, met DeVeDe gaat dat niet ( voor zover ik weet )
Oh, ja, maar zijn vraag ging over afspelen en al of niet in iso formaat moeten branden. Ik had niet de indruk dattie wilde gaan video-editten.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Avidemux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/30, 18:03:27 »
hallo,

devede werkt bij mij niet, omdat ik een lage schermresolutie heb, zit de ok-knop verstopt onder de onderste balk. In Avidemux heb ik de optie auto->dvd gekozen, en de file naar dvd gebrand, echter hij wilde hem niet afspelen. Er staat wel mpeg4 in mijn gebruikershandleiding, maar weet iemand hoe ik de video, de audio en de container moet instellen? Bvd.

grtn, Frank

Offline vanadium

• Lid
Avidemux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/30, 22:21:58 »
ALs je DVD speler mpeg 4 aankan, dan moet je eens gewoon je originele AVI op een data DVD zetten: kans dat hij rechtstreeks je AVI bestand kan afspelen.

Om Video DVD te maken van een AVI is DeVeDe (dat in deze versie blijkbaar geen problemen meer heeft met geluid) de gemakkelijkste oplossing omdat hij alle stappen achter de schermen doet.

Wat jij met avidemux doet is een eerste stap, video converteren naar video-DVD-conforme mpeg. De volgende stap is "authoren". Het commandolijntooltje hiervoor is dvdauthor (ook DeVeDe steunt op dvdauthor). Twee grafische frontends zijn dvdstyler en qdvdauthor (wat moeilijker maar meer te 'tweaken'). Met die programmas kan je je mpeg's samen brengen in een video-DVD structuur. Je kan zelfs als je wil menus toevoegen. Beide programmas kunnen direct het resultaat wegschrijven naar een iso.

Dus, zeker niet weggooien, avidemux.

Avidemux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 03:16:01 »
Bedankt, de avi rechtstreeks branden werkt inderdaad!

grtn, Frank