Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkenner in Ubuntu te gebruiken als in Windows?  (gelezen 4760 keer)

Verkenner in Ubuntu te gebruiken als in Windows?
« Gepost op: 2008/05/01, 08:18:31 »
Goedemorgen,

Ik ben nieuw bij Ubuntu en het bevalt me prima, nu had ik een vraagje ivm de verkenner.

Hoe gebruik ik die het beste? zoals in windows.


Waar kan ik het beste mappen aanmaken ? op de harde schijf bij bestandssusteem of moet ik ergens hogerop werken ?


alvast bedankt

Verkenner in Ubuntu te gebruiken als in Windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 08:33:09 »
De verkenner werkt idd precies zo als in windo.

echter mappen maken, (wat eigenlijk hier hoeft) doe je het best in je eigen /home gedeelte.

Je mag voor tijdelijke zaken de Tmp gebruiken, bijv. om iets te installeren, maar liever blijf je helemaal weg uit de boomstructuur.

Dit is een vastgestelde structuur die je niet mag veranderen.

Ook anders dan in windo, mag je zelfs alles op je bureaublad plaatsen.
Hoe groot de file ook is, dat maakt niet uit.
uuh totdat je HD vol is natuurlijk, en indien je een aparte /home hebt , deze partitie.

In Ubuntu-Linux is harddisk ruimte doorzichtig, dus indien je hele grote files in je /home zet zal dit bijv. niet je opstarttijd beinvloeden zoals in Win.

Daarnaast is het enigste wat van belang is je /home, dus en omdat je die in principe altijd backupt, backup je ook altijd je bestanden.

De rest is niet belangrijk aangezien dit altijd vervangen word bij een installatie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline dude

  • Lid
Verkenner in Ubuntu te gebruiken als in Windows?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 08:59:55 »
Voor de zekerheid: de "verkenner" (die heet in Ubuntu Nautilus) vind je door in de balk boven op "Places" te klikken. Als je de nederlandstalige versie gebruikt en dit niet herkent, moet je de opties in de linkerbovenhoek van je scherm nagaan.

Zelf gebruik ik een aparte partitie voor mijn bestanden. Dat deed ik al in Windows, dus dit werkt precies hetzelfde. Je ziet die partitie gewoon in het keuzemenu onder Places verschijnen, dus dat is reuzemakkelijk.

Encyclopedisch feitje. Stel dat je partitie "DATA" heet, dan kun je die ook nog eens vinden in de map /media/DATA .

Verkenner in Ubuntu te gebruiken als in Windows?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 09:10:50 »
ok bedankt iedereen is duidelijk