Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mogelijkheden om settings aan te passen in ubuntu  (gelezen 1015 keer)

Gast

• Gast
Mogelijkheden om settings aan te passen in ubuntu
« Gepost op: 2006/08/11, 12:10:19 »
Hallo,

Heb een tijdje  met Suse 10.1 gewerkt en was daar niet overal tevreden over.....nu ubuntu 6.06 Dapper geinstalleerd, .....ziet er strak uit met die nieuw GNome alleen wat is het beperkt in dingen aanpassen....in Suse start je Yast op en je kan onder services zo'n beetje alles configureren......onder ubuntu bijna niets....ook kan je niet kiezen of je de network-manager wil gebruiken....wil liever in een terminal met ifup en ifdown etc mijn interfaces beheren....Wireless heeft gewerkt maar heel instabiel en een veel minder bereik dan met Suse 10.1 en ndiswrapper.....iemand ideeen ? als ik iwlist eth0 scan die vind hij geen netwerk 99x van de 100 en dan weer een keer wel....maar geen verbinding......echt weird....Synaptcis o.i.d werkt wel prettig.....dacht ga maar eens ubuntu proberen door de goede gebruikers (community) ondersteuning en dat het toch de meest gebruikte distro is....ook iets raar wat ik ook onder suse had en nu ook onder ubuntu ...als je normaal draait op battery op mijn notebook is het scherm minder fel door energie besparing...prik je de 230v erop dan wordt het helderder......nu is dit andersom ??? had ik ook bij suse en had ook daar geen oplossing ervoor .....bug in gnome ?? toen ik nog KDE gebruikte is het me nooit opgevallen ...... alvast bedankt voor evt. reacties die oplossing bieden.....

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Mogelijkheden om settings aan te passen in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/11, 12:19:32 »
He dat is inderdaad raar: ik draai Ubuntu en Fedora Core 3 op een Toshiba en dat doet het zoals het hoort: stekker erin en helderder en eruit is minder fel. Op een Toshiba is er een interface naar de hardware in het virtuele filesystem /proc. Ik heb het ding niet bij dus kan zo 1-2-3 niet kijken welke bestandjes precies. Maar is het mogelijk dat bij jou deze bestanden niet worden aangemaakt? Ik weet eerlijk gezegd niet welk proces verantwoordelijk is voor die dingen.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl