Heb zopas Ubuntu gestart.
Voorlopige bevindingen (moment opnamen) :
- Na opstarten ... geen geblaas van de ventilator (wet van Murphy !)
- Het is voor het ogenblik zelfs normaal stil, wat voordien telkenmale anders was
- Heb zopas de SYSTEM MONITOR ontdekt. De activiteit van de CPU is veranderlijk.
- Het meest merkwaardige : bij het slepen van dit venster over de desktop zie ik een zeer uitgesproken nasleep (zoals op tafel gelegde spelkaarten). Met de muis een venster laten rondslepen verhoogt onmiddellijk de CPU activiteit enorm.
- Omdat tevens alle lettertekens in de webpagina's van dit forum er nogal verzwakt uitzien, ziet het er naar uit dat de weergave van de fonts niet optimaal gebeurt. Het zou kunnen dat nVidia driversmoeten worden veranderd. Met Gutsy 7.10 waren letters "normaal" weergegeven, zoals ze nu nog steeds te zien zijn onder Windows, maar niet meer onder de vleugels van Reiger.
- Om dit te typen heb ik al meer tijd laten voorbijgaan dan er voorheen nodig was om de CPU-fan te starten. Nu blijft alles nog steeds stil. Ik begrijp er geen snars van.
- Commando TOP is interessant maar de resultaten kan ik nog niet interpretern, bij gemis aan ervaring hiermee. Er zijn 122"tasks" , 3 running 177 sleeping en 3 zombies (wat dat ook moge zijn)
Bedankt MarkbaMoet nog gaan verdiepen in de fameuze bug van de andere topic. Zal de workaround alleszins utvoeren.
Last minute : Het verslepen van een venster (zelfs heel intensief) toont geen nasleep ghosts meer ! Begrijp het niet.
Ik laat het voorlopig hierbij want zonder symptomen kan men toch geen verdere analyse meer doorvoeren.