Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen software toevoegen  (gelezen 932 keer)

Offline kasper2

• Lid
Kan geen software toevoegen
« Gepost op: 2008/04/29, 14:17:02 »
Ik heb gisteren kubuntu 8.04 geïnstalleerd, op een aparte partitie, dualboot met Windows Vista.

Ik kan alleen geen software toevoegen. Als ik op Add/Remove Programs klik, krijg ik wel een lijst met programma's, maar alles wat er niet standaard op zat was grijs, en kon niet gekozen worden.
Ik heb kubuntu opnieuw geïnstalleerd, maar het werkte niet. Hij deed de eerste keer hetzelfde, maar net wou ik het weer proberen, en toen kreeg ik een venstertje met de naam 'The KDE Crash Handler', wat zei dat het programma was gecrashed.
Ook staat hij, ondanks dat hij in het Nederlands is geïnstalleerd, op Engels, en dat kan ik ook niet veranderen.

Ik denk niet dat dit aan de cd ligt, want ik heb een tijdje geleden kubuntu 7.10 geïnstalleerd, en die deed het eerst goed. Maar na een keer opnieuw installeren deed hij hetzelfde als hij nu ook met 8.04 doet.

Waar kan dit aan liggen, en belangrijker, wat is de oplossing?
Alvast bedankt.
Alles is relatief

Offline Mij

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 14:34:09 »
is het kubuntu normale editie of met KDE4? KDE4 wil namelijk nogal eens crashen.

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 14:39:47 »
Ik heb eigenlijk geen idee. Hoe kom ik daarachter?
Het ziet er hetzelfde uit als 7.10, maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft.
Alles is relatief

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 14:48:11 »
Citaat van: KVanL
Ik heb eigenlijk geen idee. Hoe kom ik daarachter?
Het ziet er hetzelfde uit als 7.10, maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft.
Dan zal het kde3 zijn.

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 17:05:11 »
Vraag me niet hoe, maar toen ik kubuntu net opstartte, wou ik even kijken of hij nog steeds een foutmelding gaf bij het programma's toevioegen. Toen ik hem aanklikte, deed hij het gewoon, en heb ik er meteen firefox opgezet, en hem op Nederlands gezet. Het is dus opgelost.
Alles is relatief