Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pakketbron van derden en installatie.  (gelezen 899 keer)

Offline elspierre

• Lid
Pakketbron van derden en installatie.
« Gepost op: 2008/05/03, 08:38:46 »
Van de website van Somp heb ik via een .deb-bestand het programma Open FTD geinstalleerd.
Maar dat programma is op zijn site ook te installeren uit een pakketbron, wat de nodige voordelen heeft.

Mijn Vraag:  (als beginneling misschien iets klunzig verwoord)

Kan ik alsnog de sourcesbron uitbreiden met een regel en zodoende dan automatisch de updates krijgen of moet ik het programma eerst deinstalleren en daarna uit de pakketbron opnieuw installeren om dat doel te bereiken ?
Groetend,
Pierre

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 08:48:02 »
als je de juiste repo aan je /etc/apt/sources.list toevoegt en ook nog eens de sleutel activeert en daarna sudo apt-get update doet ga je automatisch utdates meldingen krijgen. Spijtig genoeg weet ik weinig over somp ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 09:03:18 »
Somp is van onze forumvriend Sander50 :)

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 09:44:04 »
Citaat van: Summer of 69
als je de juiste repo aan je /etc/apt/sources.list toevoegt en ook nog eens de sleutel activeert en daarna sudo apt-get update doet ga je automatisch utdates meldingen krijgen. Spijtig genoeg weet ik weinig over somp ;)
Dat lukt niet. Ik krijg de sleutel niet geactiveerd. Doe het precies zoals Somp (Sander50) aangeeft.Terminalvenster geeft foutmelding dat het niet kan activeren. Zou er toch niets anders opzitten dan te deinstalleren en met bronpakket opnieuw te installeren ? Misschien weet Sander50 het antwoord.

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 10:54:40 »
Citaat van: elspierre
Citaat van: Summer of 69
Dat lukt niet. Ik krijg de sleutel niet geactiveerd. Doe het precies zoals Somp (Sander50) aangeeft.Terminalvenster geeft foutmelding dat het niet kan activeren. Zou er toch niets anders opzitten dan te deinstalleren en met bronpakket opnieuw te installeren ? Misschien weet Sander50 het antwoord.
Het is uiteindelijk toch gelukt. Waarschijnlijk heb ik de eerste keer iets fout gedaan als beginneling.
Groetend,
Pierre