Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teletekst applicatie  (gelezen 1409 keer)

Offline jolo

• Lid
Teletekst applicatie
« Gepost op: 2008/04/25, 20:55:19 »
Onder mijn hoofd-Linux distributie Ubuntu Linux. Gebruik ik applicatie xawtv voor mijn tv-kaart. En voor teletekst AleVT. Op zich vind ik dat wel een goede teletekst applicatie. Deze is klein en snel. Deze slaat alle beschikbare teletekst pagina's van de gekozen zender op in het werkgeheugen. Zodat je snel via de pijltjes toetsen door de (sub)pagina's kunt bladeren. Alleen het verversen van de teletekst pagina's gaat niet helemaal goed. Als bijvoorbeeld een regel met tekst wordt vervangen door een regel zonder tekst (lege regel) dan blijft de oude tekst gewoon staan.

Is dit te verhelpen? Of kent iemand een betere teletekst applicatie? Zapping heeft wel teletekst. Maar die applicatie wil niet starten onder Ubuntu gutsy Gibbon of Hardy Heron. TVTime heeft bij mijn weten geen teletekst. KDETV is eigenlijk voor KDE en heeft zo te zien niet de mogelijkheid in de teletekst pagina's te bladeren via de pijltjes toetsen. Er is dan nog wel TTB teletekst browser. Die ververst de teletekst pagina's echter niet automatisch. En is bovendien alleen voor NOS teletekst. Dus als iemand hier een idee heeft.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM