Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probeer Programma via Wine te installeren Maar.....  (gelezen 1203 keer)

Offline dorusone

• Lid
Probeer Programma via Wine te installeren Maar.....
« Gepost op: 2008/04/22, 17:15:44 »
1) ik heb Nexus radio op Vista SP1 en dat werkt
ok. Nu probeer ik hem via Wine te installeren
dat lijkt in het begin wel aardig te lukken
maar nu blijft ie al een minuut of 6 in
Registering Program Identifiers ¨hangen¨

(installatie programma is nexusradio.exe
 en die leest ie van C schijf af).

Nexus radio zelf (zie site) beweert nergens
dat ie via Wine of zo in Ubuntu kan draaien
(maw is een beetje experimenteren hier)

maar als het zou lukken is er weer een reden minder
om Vista te blijven draaien.

2) hoe ik het installatieprogamma kan killen
    weet ik wel maar hun kun je nog
   zien of dat installatieprogramma uberhaupt
  nog loopt of vastgelopen is ?

Thx
Theo

Offline HP

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/22, 18:08:15 »
Geen ervaring met installeren vanaf een windows partitie, ik kopieer de installer altijd naar mi desktop dan gaat het iig goed... zou het daar aan kunnen liggen?

Over de processen. Een van de items die je in de Gnome taakbalk bovenin met een starter moet zetten, omdat het een handige tool is die je vaak gaat gebruiken, is de systeemmonitor (staat ook onder systeem > beheer) want daar kun je zien wat er draait etc Je kunt dit ook zichtbaar maken vanaf de commandline: ps axu
dan zie je AL je procesjes...... met het commando dat eraan vooraf ging en wie dat commando gaf; erg handig
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Tsiburaska

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/22, 18:17:45 »
Ik weet dat Wine onder de 32  bits versie beter en makkelijker werkte dan de 64 bits, maar dit waren XP of lagere programma's.
Van Vista software heb ik nog niets, maar omdat ook oude Win 3.11 spelletje onder 32 bits beter liep dan de 64 bits PC denk ik dat dit ook de oorzaak zou kunnen zijn!

Offline dorusone

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/22, 18:50:00 »
Citaat van: HP
Geen ervaring met installeren vanaf een windows partitie, ik kopieer de installer altijd naar mi desktop dan gaat het iig goed... zou het daar aan kunnen
liggen?

TL : hallo, nee ik denk het niet resultaat lijkt hetzelfde MAAR
      hij zegt bij Naam en Organisatie het volgende :
     Change preferred Owner in ~/wine/system.reg
     TL : ja maar hoe ?

Over de processen. Een van de items die je in de Gnome taakbalk bovenin met een starter moet zetten, omdat het een handige tool is die je vaak gaat gebruiken, is de systeemmonitor

(staat ook onder systeem > beheer) TL : staat daar bij mij niet !
 want daar kun je zien wat er draait etc Je kunt dit ook zichtbaar maken vanaf de commandline: ps axu
dan zie je AL je procesjes...... met het commando dat eraan vooraf ging en wie dat commando gaf; erg handig
Tl : ja bedankt dat is idd handig.

Offline dorusone

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/22, 18:52:51 »
Citaat van: Tsiburaska
Ik weet dat Wine onder de 32  bits versie beter en makkelijker werkte dan de 4 bits, maar dit waren XP of lagere programma's.
Van Vista software heb ik nog niets, maar omdat ook oude Win 3.11 spelletje onder 32 bits beter liep dan de 64 bits PC denk ik dat dit ook de oorzaak zou kunnen zijn!
TL : 4 bits ?

maar omdat ook oude Win 3.11 spelletje onder 32 bits beter liep dan de 64 bits PC denk ik dat dit ook de oorzaak zou kunnen zijn!
TL : sorry maar de logica ontgaat mij volledig.
   bedankt hoor maar ???

Offline HP

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/22, 20:55:54 »
Eerst even de quotes opschonen....
Citaat van: dorusone
nee ik denk het niet, resultaat lijkt hetzelfde MAAR hij zegt bij Naam en Organisatie het volgende :     Change preferred Owner in ~/wine/system.reg
ja maar hoe ?
Geen idee, welke versie van Ubuntu heb je geinstalleerd? 7.04 of 7.10 of nog weer een ander?
Citaat
over systeemmonitor (staat ook onder systeem > beheer) TL : staat daar bij mij niet !
Raar, maar dat kan liggen aan het feit dat ik Ubuntu 7.04 heb, misschien staat dat tooltje bij jou ergens anders...... kijk eens in al je mapjes in de taakbalk, ook bij toepassingen?

Ik heb ooit in Ubuntu 6.06 ook wel eens problemen gehad in wine, maar dan ging het een tweede keer wel goed. Probeer gewoon zo transparant mogelijk te werken, dus toch maar voor de zekerheid het installatie bestand op je desktop en er dan naartoe klikken vanuit 'wine file'  (toepassingen > hulpmiddelen > wine file op 7.04)
Dit is de wine explorer je werkt nu als het ware in windows en van daaruit zoek je in deze explorer het bestand.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline dorusone

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/22, 21:40:31 »
Eerst even de quotes opschonen....
Citaat van: dorusone
nee ik denk het niet, resultaat lijkt hetzelfde MAAR hij zegt bij Naam en Organisatie het volgende :     Change preferred Owner in ~/wine/system.reg
ja maar hoe ?
Geen idee, welke versie van Ubuntu heb je geinstalleerd? 7.04 of 7.10 of nog weer een ander?

7.10 meest stabile imho tot nu toe

Citaat
over systeemmonitor (staat ook onder systeem > beheer) TL : staat daar bij mij niet !
Raar, maar dat kan liggen aan het feit dat ik Ubuntu 7.04 heb, misschien staat dat tooltje bij jou ergens anders...... kijk eens in al je mapjes in de taakbalk, ook bij toepassingen?

TL : Ja nee kan ik niet vinden.

Ik heb ooit in Ubuntu 6.06 ook wel eens problemen gehad in wine, maar dan ging het een tweede keer wel goed. Probeer gewoon zo transparant mogelijk te werken, dus toch maar voor de zekerheid het installatie bestand op je desktop en er dan naartoe klikken vanuit 'wine file'  (toepassingen > hulpmiddelen > wine file op 7.04)

TL : ja heb ik gedaan.

Dit is de wine explorer je werkt nu als het ware in windows en van daaruit zoek je in deze explorer het bestand.
Ja ok

nope

in ieder geval bedankt !

Offline HP

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/23, 10:52:47 »
Als het niet lukt moet je denk ik op zoek naar een ander programma. Er zal een open source alternatief moeten zijn voor wat je zoekt, daar ben ik van overtuigd.

Iets anders nog, om quotes duidelijk te zetten in je antwoord moet je ieder stukje dat je wil quoten omsluiten door een start- en een sluit-tag. Dit ziet er zo uit: [kwoot]vervang kwoot door quote en het zou werken![/kwoot]

En lees meer hier: http://forum.ubuntu-nl.org/help#bbcode
--

Offline dorusone

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/23, 16:07:58 »
Als het niet lukt moet je denk ik op zoek naar een ander programma. Er zal een open source alternatief moeten zijn voor wat je zoekt, daar ben ik van overtuigd.
TL : ik helaas nog niet zo

Iets anders nog, om quotes duidelijk te zetten in je antwoord moet je ieder stukje dat je wil quoten omsluiten door een start- en een sluit-tag. Dit ziet er zo uit: [kwoot]vervang kwoot door quote en het zou werken![/kwoot]

En lees meer hier: http://forum.ubuntu-nl.org/help#bbcode