Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardware en virtualbox  (gelezen 1664 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Hardware en virtualbox
« Gepost op: 2008/12/23, 23:33:41 »
Ik heb hier een toestel dat aangesloten wordt via de usb. Hier zijn enkel drivers voor windows, en werkt niet onder linux. Ik heb het net afgeschuimd, en er is één iemand die de drivers onder linux geinstalleerd had. Ik heb die tekst gevolgd en onderaan zijn pagina staat het besluit dat het niet werkt.
Maar mijn vraag is nu: Het toestel werkt perfect onder windows. Maar als ik windows in virtualbox draai herkent windows dit toestel niet. Dus als ik het goed begrijp kunnen enkel de toestellen die ubuntu herkend ook in win/virtualbox draaien?

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: Hardware en virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 23:56:20 »
heb je de gesloten versie van virtualbox, of de open source versie ?
de open source versie ondersteund geen usb
gesloten versie. alle usb toestanden werken, op dat toestelletje na :(

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: Hardware en virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/24, 00:19:38 »
heb je de gesloten versie van virtualbox, of de open source versie ?
de open source versie ondersteund geen usb
gesloten versie. alle usb toestanden werken, op dat toestelletje na :(

kan het niet zijn dat je een usb filter aan moet maken in virtualbox? dat moet ook met een tomtom omdat virtualbox hem anders niet kan aankoppelen

probleem ondertussen opgelost. Het betreffende toestelletje werkt nu onder virtualbox. Toch al iets, maar ik had het liever zien werken onder ubuntu :(

« Laatst bewerkt op: 2008/12/24, 00:30:39 door Bitbuntu »

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Hardware en virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/29, 12:50:36 »
heb je de gesloten versie van virtualbox, of de open source versie ?
de open source versie ondersteund geen usb
gesloten versie. alle usb toestanden werken, op dat toestelletje na :(

kan het niet zijn dat je een usb filter aan moet maken in virtualbox? dat moet ook met een tomtom omdat virtualbox hem anders niet kan aankoppelen

probleem ondertussen opgelost. Het betreffende toestelletje werkt nu onder virtualbox. Toch al iets, maar ik had het liever zien werken onder ubuntu :(



Om wat voor "toestelletje"  ging het eigenlijk? Ik heb een PDA en wil die graag ook via VirtualBox werkende krijgen. En hoe doe je dat met die USB gedoe?? Ik krijg niks werkende met USB, ook al heb ik bij het aanmaken van een virtual machine die USB gebueren op enabled gezet.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: Hardware en virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/29, 14:03:46 »
heb je de gesloten versie van virtualbox, of de open source versie ?
de open source versie ondersteund geen usb
gesloten versie. alle usb toestanden werken, op dat toestelletje na :(

kan het niet zijn dat je een usb filter aan moet maken in virtualbox? dat moet ook met een tomtom omdat virtualbox hem anders niet kan aankoppelen

probleem ondertussen opgelost. Het betreffende toestelletje werkt nu onder virtualbox. Toch al iets, maar ik had het liever zien werken onder ubuntu :(



Om wat voor "toestelletje"  ging het eigenlijk? Ik heb een PDA en wil die graag ook via VirtualBox werkende krijgen. En hoe doe je dat met die USB gedoe?? Ik krijg niks werkende met USB, ook al heb ik bij het aanmaken van een virtual machine die USB gebueren op enabled gezet.

Het is een soort mettoestelletje dat ik kan uitlezen op pc en omzet in .xls files. Als ik in de terminal lsusb tikte, dan staat dit usb toestel in het lijstje. (Dus linux ziet hem wel, maar er zijn geen drivers voor)
Als je in virtual box bij USB op de groene + helemaa rechts klikt, dan zou hij ook in dat lijstje moeten staan. Althans als je de bovenste aangevinkt hebt. Enable usb, en usb2.0
Het enige dat ik dus nog moest doen, dat zijn de drivers in het os van virtualbox installeren.