Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apache ports  (gelezen 625 keer)

someone_else

• Gast
apache ports
« Gepost op: 2008/04/11, 18:41:02 »
dag allemaal,

ik ben al een tijdje bezig met apache te confrigureren, maar kreeg mijn site nooit online, via lan werkt hij perfect maar verder gaat hij niet... na lang zoeken heb ik gemerkt dat mijn internet provider verschillende poorten gesloten heeft (voor onze eigen veiligheid zeggen ze) maar dat zorgt er dus voor dat ik mijn server niet online krijg op poort 80 of 81. nu vroeg ik mij dus af, kan je je server om een andere poort zetten zonder dat je altijd je poort er met een ":" achter moet zetten.

dit is een van mijn eerste posts dus als ik iets misdaan heb of te weinig info heb gegeven zeg het maar.

alvast bedankt, Niels

apache ports
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 20:40:40 »
Citaat van: someone_else
dag allemaal,

ik ben al een tijdje bezig met apache te confrigureren, maar kreeg mijn site nooit online, via lan werkt hij perfect maar verder gaat hij niet... na lang zoeken heb ik gemerkt dat mijn internet provider verschillende poorten gesloten heeft (voor onze eigen veiligheid zeggen ze) maar dat zorgt er dus voor dat ik mijn server niet online krijg op poort 80 of 81. nu vroeg ik mij dus af, kan je je server om een andere poort zetten zonder dat je altijd je poort er met een ":" achter moet zetten.

dit is een van mijn eerste posts dus als ik iets misdaan heb of te weinig info heb gegeven zeg het maar.

alvast bedankt, Niels
Hey,

Als het goed is vind je in de map /etc/apache2 een bestand genaamd ports.conf, daar staat iets van listen 80 waarschijnlijk als je daar je port maakt die jij wilt

en je veranderd dat ook goed in je router dan moet het lukken

wel even apache2 restarten: sudo /etc/init.d/apache2 restart

groetjes

thijs

someone_else

• Gast
apache ports
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/21, 18:03:04 »
mercikes, ik had eventjes (lang dus) mijn mail niet gelezen, vandaar dat er geen antwoord kwam. ik heb het getest en alles werkt nu perfect :)
dus nogmaals mercikes.