Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deb-files voor synaptic  (gelezen 1032 keer)

Offline Laurent

• Lid
Deb-files voor synaptic
« Gepost op: 2008/04/20, 16:08:12 »
Ik heb een pc zonder internet, en op die pc heb ik ubuntu geïnstalleerd. Nu heb ik ±500 .deb-pakketten waarvan ik er een aantal wil installeren.

Dit wil ik via synaptic doen. Is het mogelijk om de .deb files in synaptic (apt-get) te laden, zodat je deze gewoon kunt aanklikken en dan kunt installeren via synaptic?

Alvast bedankt voor hulp.

Laurent

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Deb-files voor synaptic
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/20, 16:17:48 »
Normaal gesproken hoef je alleen maar op .deb bestanden te dubbelklikken en installeren maar..

Deb-files voor synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/20, 16:41:54 »
Zet alle deb's in een map.
sudo dpkg -i *.deb

Eenvoudig, nietwaar?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline MartijnB

• Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Deb-files voor synaptic
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 19:42:39 »
Je kunt je eigen .deb cdrom maken met apt-on-cd. Als je dit hebt gedaan kun je de cd-rom toevoegen aan synaptic.

Offline Laurent

• Lid
Deb-files voor synaptic
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/21, 15:50:40 »
@MartijnB: Ja, dat werkt. Dank je voor de info

@SeySayux: Dat kende ik, maar dat werkt om een of andere onverklaarbare reden niet goed...

@dvdmeer: Het zijn er ±500, waarvan 100 te installeren...

Offline siegi

• Lid
Deb-files voor synaptic
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/21, 16:18:17 »
Citaat van: Laurent
@SeySayux: Dat kende ik, maar dat werkt om een of andere onverklaarbare reden niet goed...
Waarschijnlijk zijn nog een paar pakketjes afhankelijk van elkaar, daar houd die * geen rekening mee.

Deb-files voor synaptic
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/21, 16:22:00 »
Citaat van: siegi
Citaat van: Laurent
Waarschijnlijk zijn nog een paar pakketjes afhankelijk van elkaar, daar houd die * geen rekening mee.
Bij RPM werkt dit nochtans wel.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net