Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mplayer no sound  (gelezen 2710 keer)

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Gepost op: 2008/02/10, 22:41:27 »
Hallo,

Ik heb dagelijks Amarok draaien om internet radio te luisteren. Wanneer ik via firefox bijvoorbeeld een youtube filmpje afspeel komt het geluid daarvan gewoon door de amarok sessie heen. Wanneer ik echter iets via gmplayer doe zegt die steevast "could not open/initialize audio device -> no sound". Wanneer ik met mplayer (let op het verschil "g"mplayer en mplayer) hetzelfde afspeel heb ik geen last van die melding. Ik heb me uiteraard al het schompes gezocht, weet iemand wat ik tegen gmplayer moet zeggen om die melding niet meer te krijgen en het geluid gewoon bij een bestaande sessie te voegen?

Benieuwd!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer no sound
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/10, 22:56:32 »
gmplayer roept mplayer aan met eigen instellingen. Doe eens rechtermuisknop op het afspeelvenster -> Preferences en ga dan naar de Audio-tab en kies voor alsa. Bij de Video-tab kan je het beste kiezen voor xv (tenzij je Compiz + een Intel of ATI/AMD grafische kaart hebt, dan zou ik voorlopig x11 kiezen)

PS: ik vind gmplayer bagger :) misschien jij ook wel... ik raad je aan om eens naar smplayer te kijken... http://smplayer.sourceforge.net/ Oude versie zit in de repos en nieuwere (veel betere) versie is te vinden in .deb-formaat voor Ubuntu op de site van smplayer.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 23:01:53 »
'smplayer', eens zien wat mijn echtgenote daarvan vindt... :-)
Dat wordt wel morgen, want ik ga nu finjour draaien.
truste! en bedankt voor je reactie!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer no sound
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/10, 23:03:14 »
Citaat van: ivo
'smplayer', eens zien wat mijn echtgenote daarvan vindt... :-)
Ja, hoor :P dat type reacties krijg ik elke keer als ik smplayer vernoem... vergeet de naam gewoon, want het is een zalige mplayer frontend :) slaapwel..

Offline Tom

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/10, 23:12:37 »
Citaat van: profoX
gmplayer roept mplayer aan met eigen instellingen. Doe eens rechtermuisknop op het afspeelvenster -> Preferences en ga dan naar de Audio-tab en kies voor alsa. Bij de Video-tab kan je het beste kiezen voor xv (tenzij je Compiz + een Intel of ATI/AMD grafische kaart hebt, dan zou ik voorlopig x11 kiezen)

PS: ik vind gmplayer bagger :) misschien jij ook wel... ik raad je aan om eens naar smplayer te kijken... http://smplayer.sourceforge.net/ Oude versie zit in de repos en nieuwere (veel betere) versie is te vinden in .deb-formaat voor Ubuntu op de site van smplayer.
Ik heb een intel pentium dual core en een Gforce Nvidia kaart 7500.
Ik gebruik geen compiz.
Maar ik moet hem ook op X11 zetten dan speelt alles prachtig.
Met XV  plop niks als alleen strepen.
En inderdaad De QT4 SMPlayer gewoon schitterend gebruik allang geen andere.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer no sound
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/10, 23:59:12 »
Citaat van: wandarooze
Ik heb een intel pentium dual core en een Gforce Nvidia kaart 7500.
Ik gebruik geen compiz.
Maar ik moet hem ook op X11 zetten dan speelt alles prachtig.
Met XV  plop niks als alleen strepen.
Zeer vreemd. Klinkt als een driverprobleem. Ik moet wel zeggen dat ik met NVidia (Geforce Go 7600) af en toe ook strepen krijg bij XVideo in plaats van deftig beeld. Mijn resolutie aanpassen en daar weer goedzetten verhelpt het, maar dat is natuurlijk erg vervelend als je dat meermaals per dag moet doen :P

Offline Tom

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/11, 18:33:24 »
ProfoX ik heb een fout gemaakt op de laptop met ATI 1100 kaart moest ik hem op X11 stellen.
Op de desktop was XV goed.
Sorry je hebt gelijk.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/11, 20:43:06 »
Citaat van: profoX
ik raad je aan om eens naar smplayer te kijken... http://smplayer.sourceforge.net/
Da's een aardig maagdelijk witte pagina.......

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/11, 20:45:00 »
Ow, nu istie 'r wel na een aantal reloads...
Hmm, looks nice!

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer no sound
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/11, 20:53:53 »
Ja, de website heeft momenteel wat problemen. Ik ken de webmaster (is een Nederlander) en hij zegt dat er een probleem is met Apache.. hij gaat er naar kijken..

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
mplayer no sound
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/11, 21:00:44 »
@profox: wat is er eigenlijk gebeurd met jouw pakketten? Werk je daar nog aan?

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/11, 21:22:39 »
Great!!

Hij kloeg nog even over libconfhelper-perl, maar dat heb ik hem ook wijs weten te maken.

inaninck@renault:~$ mplayer
MPlayer dev-SVN-r25873-4.1.2 (C) 2000-2008 MPlayer Team

inaninck@renault:~$ smplayer
This is SMPlayer v. 0.6.0rc1 (SVN 773) running on Linux

Ik schrik me rot, het zag er niet uit. Totdat ik X11 video mode selecteerde.

Thanks a lot!!!

Offline ivo

• Lid
mplayer no sound
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/11, 21:29:13 »
Kan ik die debug info ook uitzetten? Ik zie er niets over in de manpage.

Ah, options, preferences, advanced...... Log smplayer output.....

Ik denk ik tiep het hier toch maar even neer, kan iemand er misschien nog zijn voordeel mee doen :-))

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer no sound
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/07, 03:14:30 »
Citaat van: Typhoner
@profox: wat is er eigenlijk gebeurd met jouw pakketten? Werk je daar nog aan?
Nee, smplayer is tegenwoordig beschikbaar vanuit de Ubuntu repositories. Of als je een nieuwere versie wil, dan gebruik je gewoon een repository of pakket dat op de SMPlayer website vermeld staat bij de downloads.