Ik heb laatst ubuntu 7.04 geinstalleerd en vervolgens een update naar 7.10 uitgevoerd. In het begin werkte alles nog prima. Ik was in staat om programmas te installeren en alle opties in het systeem menu te gebruiken. Tevens kon ik gebruik maken van de enige 2 desktop effects die ik wil hebben: als ik met de muis naar linksboven in het scherm ging kreeg ik een overzicht van al mijn virtuele desktops en als ik met de muis naar rechtsboven ging kreeg ik een overzicht van alle geopende programmas op de huidige desktop. Door een of andere reden (ik was bezig met VMWARE te installeren) kon ik opeens geen sudo commands meer uitvoeren. In de terminal kon ik wel een opdracht regel invullen maar bij het uitvoeren gebeurde er niks. Tevens waren veel opties uit mijn System -> Administration menu verdwenen. En de desktop effects werkten niet meer.
Inmiddels staat 7.04 weer op de pc, maar mijn desktop effects krijg ik niet werkend. Enig idee waar het aan gelegen kan hebben dat sudo niet meer werkte, en dat veel opties uit het menu weg waren?
ps. herkent iemand de desktop effects? die had ik graag terug gezien
[edit]
Deze post lost een deel van mijn probleem op, namelijk het desktop effect. gewoon instellen op top right en initiate button op 0 zetten (Y)
http://forum.ubuntu-nl.org/message/165933#p165933[/edit]
Samen komen we er dus wel

Groet, BF