Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het lukt mij niet, plakken en knippen  (gelezen 1594 keer)

Het lukt mij niet, plakken en knippen
« Gepost op: 2008/04/07, 22:47:28 »
Hallo, weet iemand of het mogelijk is om document vanuit ubuntu te knippen en dat te plakken in windows welke heb draaien in de virtuelebox.

Ik draai Ubuntu 8. en ik heb windows xp geinstalleerd in de Virtualbox. Nu lijkt het mij makkelijk om bepaalde documenten van uit de home\documenten te verschuiven naar de windows documenten maar steeds wanneer ik dat probeer schuift het document weer terug.Moet ik nog iets instellen of in een bepaalde mode gaan. Ik heb al geprobeerd met full screen en seamless mode maar nee hoor het lukt me niet. Of wil ik iets wat helemaal niet mogelijk is.

graag jullie advies. dank u wel.
groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/08, 09:00:27 »
Het is mij nu absoluut niet duidelijk wat je probeert te doen: bestanden verplaatsen vanuit je home /documenten directory naar een "Mijn documenten" directory in je Vitualboxinstallatie, of kopieren via het klembord vanuit een Linux applicatie naar een applicatie in Virtualbox?

Citaat
Stel je vragen Duidelijk, het antwoord is dan Meesterlijk

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 10:27:42 »
Ik dacht dat mijn vraag duidelijk genoeg was maar niet dus, ik heb een schermafdruk gemaakt en misschien wordt het daarmee wel duidelijk.
Ik wil dus niets anders dan een document vanuit een map in Ubuntu verplaatsen naar een map in Windows.

http://picasaweb.google.com/robert.vroegop/AlbumZonderTitel/photo#5186787369919902018

Ik hoop dat er nu een duidelijke vraag is gesteld anders weet ik het ook niet meer hoe ik het omschrijven moet.
Groet, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/08, 10:31:51 »
kijk eens in de usermanual van virtualbox bij "shared folders". deze moet ge eerst instellen en dan zal uw gedeelde map gewoon in windows verkenner komen te staan.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/08, 10:49:26 »
Citaat van: Nunslaughter
kijk eens in de usermanual van virtualbox bij "shared folders". deze moet ge eerst instellen en dan zal uw gedeelde map gewoon in windows verkenner komen te staan.
Ja dat klopt, die mappen worden ook keurig weergegeven in de verkenner, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb er de usermanual van virtualbox nog eens op nagekeken en ik zag er niets over in staan.

Ik heb ook op het forum bij virtualbox gekeken maar helaas ook daar niets te vinden. Ik ben bang dat het niet gaat dus.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/08, 11:15:11 »
Dit is denk ik wat je zoekt:
"[feature-request] GuestVM addition: file drag-n-drop"
http://www.virtualbox.org/ticket/81

Helaas is de prioriteit gewijzigd van 'major' naar 'minor'.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/08, 11:25:40 »
Citaat van: markba
Dit is denk ik wat je zoekt:
"[feature-request] GuestVM addition: file drag-n-drop"
http://www.virtualbox.org/ticket/81

Helaas is de prioriteit gewijzigd van 'major' naar 'minor'.
Ja precies, dat is wat ik zocht. Dus dat wordt nog heeeeel lang wachten, maar hiermee is wel mijn vraag beantwoord. Bedankt voor deze link.
case closed.

groetjes, robert