Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UPnP AV-client djmount  (gelezen 613 keer)

Offline Jessr

  • Lid
UPnP AV-client djmount
« Gepost op: 2008/04/10, 21:28:29 »
Ik ben in het bezit van een NAS server (QNAP TS-209) gebaseerd op Linux, die o.a. als UPnP AV server (TwonkyMedia 4.4) en iTunes server functioneert. Deze NAS server hangt in een 4-poorts LAN. Al mijn muziek mp3-files staan op de NAS.
Het is de bedoeling dat deze muziek vanaf iedere PC kan worden benaderd.

Onder Windows XP is het mij niet gelukt om Windows Media Player als UPnP AV client te gebruiken. Met iTunes werkt het delen van muziek Out-of-the-box. iTunes ziet direct de muziek-share op de NAS. iTunes gebruikt hiervoor het zgn. bonjour protocol.

Nu heb ik via Wine geprobeerd om iTunes te installeren. Dat lukt, echter ik zie niet de muziek-share op de NAS.

Nu probeer ik met Ubuntu een UPnP AV client te installeren. Het enige wat ik hierover kan vinden is djmount
http://www.straightnochaser.org/2007/06/upnp-av-streaming-in-ubuntu-with-a-d-link-dns-323/

Nu lukt het ogenschijnlijk wel om een met djmount te koppelen, echter zie ik alleen een map devices en niet de muziek-share op de NAS.
Wie heeft een werkende UPnP AV-client (bijv. djmount) draaiend naar tevredenheid? Kan iemand mij nog tips geven?


____________________________________
Ubuntu 8.04, Windows XP Home (dual boot)
ASUS moederbord A8N-VM CSM, processor AMD Athlon 64 3200+
NAS: QNAP TS-209