Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Disable rechter muis knop  (gelezen 1212 keer)

Pennenlikker

• Gast
Disable rechter muis knop
« Gepost op: 2008/03/31, 10:23:20 »
Ik moet het volgende commando uitvoeren tijdens het opstarten van Kubuntu 7.10

xmodmap -e "pointer = 1 8 9 4 5 6 7 2 3"

Zorgt ervoor dat de rechter muis klik niet meer werkt, nu heb ik een script met dit commando erin gemaakt genaamd muisklik.sh en deze in de /etc/init.d gezet en chmod +x gedaan maar als ik opnieuw opstart wordt dit commando niet uitgevoerd

Ik heb alle instructies gevolgd die ik op google kon vinden, maar deze hebben het meer over scripts uitvoeren tijden de opstart procedure, niet over bepaalde commando's die je kan uitvoeren.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan doen?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/31, 12:40:19 »
Dit draadje? http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19444

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Pennenlikker

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/31, 13:45:25 »
Nou ik krijg het niet werkend :(

Zal ik de vraag anders stellen, hoe kan ik de rechtermuis klik uitschakelen in kubuntu?
Misschien in een bestaand boot script een wijziging doorvoeren?

de xorg.conf misschien?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/01, 14:06:09 »
Ik denk dat het in KDE ook gaat Systeem>Voorkeuren>Sessies>Toevoegen>Naam, opdracht,opmerkingen. PC opnieuw opstarten. Hiermee zou het moeten opstarten. Verder zou ik het ook niet weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/01, 14:31:52 »
Voor wat je initiële vraag betreft, was de door Gijs gelinkte thread toch de juiste. Echter, enkele maanden ervaring en weer wat wijzer geworden, denk ik dat het bestandje /etc/rc.local het allerhandigst is en dicht aanleunt bij wat we "autoexec.bat" noemden in een vorig leven. Standaard staat daar niets in, maar je kan daar je eigen commando toevoegen en dat wordt dan als laatste uitgevoerd als deel van de opstartprocedure.

Misschien werkt dit ook wel ter hoogte van de grafische usersessie (Systeem>Voorkeuren>Sessies>) maar dat is dan per gebruiker.