Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de vraag in dit topic is voor mij nog niet opgelost  (gelezen 764 keer)

de vraag in dit topic is voor mij nog niet opgelost
« Gepost op: 2008/03/31, 14:39:02 »
in topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21828 staat een vraag van stormzoeker en voor hem is het opgelost denk ik, maar voor mij niet.
Ik begrijp nu ook waarom er geen antwoord meer kwam op deze vraag.
Vandaar dat ik even een nieuwe topic open.

Groetjes, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/31, 14:47:07 »
Zoals je onderschrift al zegt: Stel je vragen Duidelijk, het antwoord is dan Meesterlijk

Er lopen namelijk 2 dingen door elkaar en waar heb jij last van ???

Werkt je sudo niet ?

Of krijg je een foutmelding dat de pc niet meer de computernaam kan resolven ??

Voor die laatste staat namelijk wel omschreven wat je moet kontroleren en of in orde moet maken..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/31, 15:11:09 »
Citaat van: Gandyman
Zoals je onderschrift al zegt: Stel je vragen Duidelijk, het antwoord is dan Meesterlijk

Er lopen namelijk 2 dingen door elkaar en waar heb jij last van ???

Werkt je sudo niet ?

Of krijg je een foutmelding dat de pc niet meer de computernaam kan resolven ??

Voor die laatste staat namelijk wel omschreven wat je moet kontroleren en of in orde moet maken..
Sorry als ik niet duidelijk genoeg ben, maar ik ga het nog eens proberen;
ik krijg inderdaad de foutmelding dat de computernaam niet meer kan resolven en sudo werkt ook niet.

Soms probeer ik dan met gksudo het op te lossen en 9 van de 10 keer lukt dit dan ook maar ik heb toch het gevoel dat het niet helemaal klopt wat ik dan aan het doen ben omdat ik ooit gelezen heb dat gksudo zelden of nooit gebruikt dient te worden.
En als de oplossing dan wel wordt beschreven dan snap ik het zeker niet, misschien wil je het me dan op een andere manier nog een keertje uitleggen a.u.b.

Groetjes, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/31, 15:12:33 »
Graag in 1 topic blijven.
Crossposten is niet de bedoeling en daarom gaat dit topic dicht.