Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tmp directory vergroten  (gelezen 990 keer)

tmp directory vergroten
« Gepost op: 2008/03/21, 17:55:02 »
L.S.

Weet iemand hoe ik de tmp-directory kan vergroten. Deze is namelijk nu minder dan 2 Gb en dat is te weinig om een DVD te kopiƫren met K9copy; deze wil tenminste gebruik maken van deze directory.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

tmp directory vergroten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 18:12:23 »
Als je ergens een usb-stick, partitie, ram geheugen, weet-ik-veel bij de hand hebt die groter is als 5 gb, kan je een union mount proberen, alleen weet ik niet hoe.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

tmp directory vergroten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 23:29:58 »
Beste Seyux,

Is er geen andere manier? Bijvoorbeeld door te verwijzen naar een andere directory? Onder Windows is dit met DVD Shrink geen enkel probleem. Heeft K9copy deze flexibiliteit niet, of ligt dit aan Ubuntu zelf?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Duckie

  • Lid
tmp directory vergroten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 23:44:52 »
Ik neem aan dat je bedoelt dat de partitie die k9copy nu gebruikt dus te klein is.
In de instellingen van k9copy kun je dit gewoon wijzigen.
Ik weet uit mijn hoofd even niet waar het precies staat maar kijk maar eens rond in de instellingen, dan vind je het vast wel.
____________________________________________

tmp directory vergroten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 09:30:38 »
heeft de tmp directory dan een maximum grootte? lijkt mij dan toch sterk dat k9copy deze dan standaard uitkiest...

tmp directory vergroten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 21:37:15 »
Dank Ducky en Nunslaughter,

Instelling gevonden en nu gaat het als een speer: lijkt veel sneller te gaan dan met DVD Shrink.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.