Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek opnemen  (gelezen 1186 keer)

Offline Remuzzz

• Lid
Muziek opnemen
« Gepost op: 2008/03/21, 15:49:57 »
Hoi,

Ik sta op het punt om terug te schakelen naar Windows Vista. En dat terwijl ik toch twee maanden fijn met Ubuntu gewerkt heb. Waarom? Ik ben journalist in spé en moet fatsoenlijk muziek kunnen opnemen en bewerken. Dat wil zeggen: ik wil gewoon een mp3tje kunnen afspelen en vervolgens in Audacity of SoundRecorder opnemen. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand me misschien toch uit de brand helpen? Ik heb een Dell XPS M1330 laptop met daarin een onboard geluidskaart. (HDA-Intel)

Ik heb begrepen dat je met Jack meerdere lagen kunt afspelen en opnemen te gelijk (wat geloof ik in Alsa niet mogelijk is.) Maar jammer genoeg krijg ik in Jack ongelofelijk veel Xruns. Die krijg ik met geen mogelijkheid weg.
En als ik de Low Latency kernel installeer werkt mijn geluid helemaal niet meer.

Even opgesomd:
- Geluid werkt goed (Alsa)
- Geluid wat mijn pc afspeelt kan ik niet opnemen
- Sound recorder geeft gewoon een lege wavfile
- Audacity geeft een brommetje
- Bij Alsamixer staat alles vol open en niet gemute
- Jack geeft Xruns ongeacht de instellingen

Ik ben al een paar weken flink aan het proberen en begin inmiddels behoorlijk wanhopig te worden ;-). Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Remy

Muziek opnemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 16:20:33 »
ik had eerst ook moeite met opnemen in audacity, gewoon even dit gedaan en het werkte perfect:
in audacity: bewerken=>voorkeuren, tabblad audio in/uit. daar bij "opnemen" "alsa: default" veranderen in uw geluidskaart (alsa: hda inte: stac 92xx bij mi, zal wel niet zoveel verschillen voor u)

Offline Remuzzz

• Lid
Muziek opnemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 16:50:14 »
Hoi Nunslaughter,

Bedankt voor je snelle reactie, maar helaas werkt dat ook niet. Krijg alleen een heel zachte brom als ik opneem :( Met welk kanaal neem jij op? Digital of Capture?

Muziek opnemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 17:06:38 »
digital of capture? geen idee eigenlijk...waar zou ik dit moeten zien dan?

Offline Remuzzz

• Lid
Muziek opnemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/21, 17:30:30 »
Bij Audacity naast het microfoontje om je volume van je opname harder te zetten

Muziek opnemen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/21, 18:00:09 »
dat staat op capture:0

ik ben eigenlijk nergens anders aangeweest dan wat ik hierboven beschreven heb...

maar heeft die m1330 niet zo een ingebouwde micro ofzoiets? misschien dat die ergens problemen maakt...met wat wilt ge eigenlijk op nemen?

Offline Remuzzz

• Lid
Muziek opnemen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/21, 18:04:45 »
De M1330 heeft inderdaad een ingebouwde webcammicro. maar die hoef ik niet te gebruiken.

Eigenlijk wil ik gewoon met VLC of Rhythmbox muziek afspelen en die vervolgens opnemen. That's all (naja voorlopig)