Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LottaNzb en HellaNzb  (gelezen 1365 keer)

Offline Dump

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Gepost op: 2008/03/16, 20:24:52 »
Bij --- locaties ---  computer --- dump (=computernaam) met ctrl+H --- zie ik 2 programma's staan. Te weten lottanzb. Met dit programma doe ik d.m.v. add de nzb toevoegen waarna de download begint. Maar ik heb ook hellanzb daar staan. Wat is de functie van dit programma. Is dit een onderdeel van lottanzb.
En de tweede vraag is. Ik wil na het aanklikken van de nzb de keuze kunnen maken --- openen i.p.v opslaan op schijf. ---
Zodat de download gelijk begint. Tot nu toe lukt me dat niet dit in te stellen.
Wie geeft er een voorzetje.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 16:30:50 »
Niemand een idee?
Kan hoor!
Doei, Dump

Offline Kees3

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 16:49:04 »
Volgens mij is lottanzb alleen een frontend voor hellanzb, dus waarschijnlijk is die map noodzakelijk voor lottanzb. Als je een nzb opslaat in de black hole directory van hellanzb dan begint hij toch automatisch binnen 1 minuut ofzo met downloaden? Heb je zoveel haast dat dat al te lang wachten is?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 16:56:50 »
Citaat van: Ditbenik
Heb je zoveel haast dat dat al te lang wachten is?
Nounou, Ditbenik....

Offline Dump

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 19:04:16 »
Oeps, ik schrik een beetje van dit antwoord.
Slaat de vraag of dit te lang wachten is op die ene minuut van die blackhole en weet ik wat niet meer, dan zeg ik. Ik weet niet waar je het over hebt. Ik hoef n.l. helemaal niet te wachten want de vraag is wat deze 2 bestanden op mijn schijf doen en/of ze bij elkaar horen.
Maar slaat de vraag of dit te lang wachten is op MIJN vraag of niemand een idee heeft na 3 dagen van posten zonder antwoord? Dan zeg ik. Ik dacht dat ik dit vriendelijk verwoord had gezien het feit dat eengemiddeld antwoord op dit forum minimaal is. Want als nieuweling heb ik hier ervaren dat ik soms al een antwoord heb voordat ik  de vraag later alsnog wil verduidelijken. Mijn verbazing over deze snelheid van beantwoorden heb ik al in meerdere van mijn topics geuit. En ook mijn dank daarvoor uitgesproken. Mijn conclusie was dan ook dat mogelijk deze vraag over het hoofd werd gezien. Bovendien sluit ik ook niet uit dat men geen antwoord weet op mijn vraag. Heb ik trouwens ook geen problemen mee. Maar leg is uit, ditbenik, wat  je nu precies bedoeld. Doe ik soms iets verkeerd? Dan hoor ik dat graag want dat zou ik niet leuk vinden.
Doei, Dump.

Offline Kees3

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/19, 19:30:26 »
Sorry dat het verkeerd overkwam, ik bedoelde met haast dat de 1 minuut wachten voor het downloaden begint al te lang is. Downloaden duurt namelijk zo lang dat die ene minuut mij niet erg belangrijk lijkt. Met je vraag is verder niks mis, ga vooral door met vragen stellen als je iets wilt weten.

Offline Dump

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/19, 20:37:35 »
Even goede vrienden hoor. Zo zie je maar dat ook een goedbedoeld antwoord mogelijk zelfs nog verkeerd begrepen zou kunnen worden. Ga dus vooral ook door met antwoorden. Wees niet bang. Ik stel wel vragen.
En nu die ene minuut.
Het is niet zozeer dat ik moet wachten maar het gaat mij meer om de vraag Of je kunt instellen dat de nzb, gelijk onder windows, na de download i.p.v. opslaan  gelijk geopend kan worden (waardoor de download denk ik vanzelf gaat beginnen). Als ik weet met welk bestand er geopend moet worden zou ik die toch als standaard programma voor die nzb kunnen/moeten kunnen instellen. En ja, dat scheelt dan wel tijd. In die zin heb je zelfs gelijk t.a.v. dat wachten. Maar ik zie dat dan als een overbodige handeling.
Doei, Dump.

Offline rja

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/19, 22:47:16 »
Citaat van: Dump
Even goede vrienden hoor. Zo zie je maar dat ook een goedbedoeld antwoord mogelijk zelfs nog verkeerd begrepen zou kunnen worden. Ga dus vooral ook door met antwoorden. Wees niet bang. Ik stel wel vragen.
En nu die ene minuut.
Het is niet zozeer dat ik moet wachten maar het gaat mij meer om de vraag Of je kunt instellen dat de nzb, gelijk onder windows, na de download i.p.v. opslaan  gelijk geopend kan worden (waardoor de download denk ik vanzelf gaat beginnen). Als ik weet met welk bestand er geopend moet worden zou ik die toch als standaard programma voor die nzb kunnen/moeten kunnen instellen. En ja, dat scheelt dan wel tijd. In die zin heb je zelfs gelijk t.a.v. dat wachten. Maar ik zie dat dan als een overbodige handeling.
Doei, Dump.
Ik gebruik SABnzbd die heeft dat probleem niet.

Maar het is nogal een crime om te installeren onder Ubuntu, omdat het niet in de database van Ubuntu zit. valt eigelijk wel mee, als je die site vertrouwd en in de lucht is.

Maar als je dat wilt weten, wil ik dat best uitleggen.

Offline Dump

• Lid
LottaNzb en HellaNzb
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/20, 17:54:50 »
Eerlijk gezegd loopt alles prima en gaan de films lekker op de DVD-RW. Maar graag had ik wat meer inzicht in wat ik doe en in wat ik op de computer heb. Vandaar ook de vraag t.a.v. hella - en lottanzb.
In ieder geval bedankt voor het aanbod.
Doei, Dump.