Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution en gmail verwijderde berichten.  (gelezen 1461 keer)

Offline marco1800

• Lid
Evolution en gmail verwijderde berichten.
« Gepost op: 2008/03/18, 15:16:34 »
Ik gebruik Ubuntu 7.10 en Evolution waar een gmail account is aan gekoppeld waar ik dagelijks veel mails in ontvang. Wat ik zou willen is het volgende :

Als ik mijn berichten verwijder onder evolution dat ze dan rechtstreeks onder gmail(webmail) ook al verwijderd zijn. Kan dit? Dit zou echt handig zijn want nu heb ik dubbel werk, eerst verwijderen onder evolution, en daarna naar webmail van gmail om daar dan die mails te verwijderen.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 15:43:04 »
Er zijn twee mogelijkheden.

1) Wellicht is je gmail nu als pop geconfigureerd. Zorg in de account instellingen ervoor dat berichten na het downloaden op de server gewist worden. (Account Editor - Receiving Options - "leave messages on server" mag níet gechecked zijn.

2) Configureer je gmail als imap in plaats dan als pop. Dan werk je vanuit evolution rechtstreeks op de mail server Als je een bericht wist, dan wis je het op de server.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/18, 18:11:33 »
Als ik de eerste mogelijkheid probeer blijft ook een verwijderd bericht vanuit evolution in mijn gmail onder webmail staan? Hoe kan dit?
Ubuntu 22.04 LTS

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/18, 20:30:07 »
Als je de eerste mogelijkheid probeert, dan zouden alle berichten die in Evolution aangekomen zijn van de gmail server verdwenen moeten zijn: pop download de berichten van de server naar de computer. Als de optie "leave messeges on server" uitstaat, dan zouden ze van de server gewist moeten zijn, dus ook niet meer in webmail zichtbaar mogen zijn.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/18, 22:13:48 »
berichten in gmail worden niet verwijderd maar gaan enkel buiten beeld.
Met de optie alle berichten weergeven komen ze wel weer tevoorschijn.
Gmail geeft juist aan dat je nooit meer mail hoeft te verwijderen.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/19, 15:35:42 »
Mogelijkheid 1 nogmaals geprobeerd en dat werkt bij mij niet(zie post-it#2).
Ik zou wel eens de tweede mogelijkheid willen proberen, de instructies onder gmail zijn de volgende :

Andere e-mailclients configureren

Met de volgende informatie kun je IMAP voor een groot aantal e-mailclients configureren. Als je hierbij problemen ondervindt, neem je contact op met de klantenondersteuning van de e-mailclient voor verdere instructies. We kunnen je niet helpen e-mailclients te configureren die hier niet worden genoemd.
Server voor binnenkomende berichten (IMAP); hiervoor is SSL vereist:    imap.gmail.com
SSL gebruiken: Ja
Poort: 993
Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS vereist:    smtp.gmail.com(verificatie gebruiken)
Verificatie gebruiken: Ja
STARTTLS gebruiken: ja (bij een aantal clients wordt dit SSL genoemd)
Poort: 465 of 587
Accountnaam:    je Gmail-gebruikersnaam (inclusief @gmail.com)
Email Address (E-mailadres):    je volledige e-mailadres van Gmail (gebruikersnaam@gmail.com)
Wachtwoord:    je Gmail-wachtwoord

Als je client geen SMTP-verificatie ondersteunt, kun je met deze client geen e-mail verzenden vanaf je Gmail-adres.

Hoe zijn jullie ervaringen met IMAP? Volgens de uitleg van g-mail zou dit een veel betere en stabielere oplossing zijn dan POP. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ubuntu 22.04 LTS

« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/19, 15:49:12 »
Wel eens mee gespeeld: IMAP, GMail en Thunderbird 2.0.
IMAP is een interessante optie om op meerdere PC's bij ál je post te kunnen. Aangezien ik al zo'n 600MB aan mailtjes heb, heb ik er verder van afgezien aangezien het synchroniseren eindeloos zou duren.

Misschien heb je hier wat aan:
http://lifehacker.com/software/geek-to-live/turn-thunderbird-into-the-ultimate-gmail-imap-client-314574.php
en
http://www.nextbigleap.com/blog/techy-talk/thunderbird-pop-to-gmail-imap/