Hallo,
Ik voerde dus een simpel commandootje uit:
tar xf linux-2.6.24.2.tar.bz2
Maar toen is m'n muis bevroren en heb ik m'n systeem moeten herstarten via de knop.
Ik kreeg plots de melding dat fsck niet gelukt was en dat ik in een maintenance shell kwam waar ik zelf fsck moest uitvoeren. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb heel wat meldingen gekregen op m'n scherm waarbij ie vroeg of hij een inode moest corrigeren en zo van dat. Overal maar "yes" geantwoordt. Toen moest ie herstarten. Nu zit ik met een probleem.
Ik ging direct kijken of m'n belangrijkste map (/sources) er nog stond. Ja die stond er, maar hij was leeg. En wat erger was, hij kreeg de permissions d-wx-w-r-T en als owner:group 29:17119. Nu ja, rm -rf maar als root zeker? "Bewerking niet toegestaan". Krijg nu wat! Ik ben toch root? Goed, gebruikertje toegevoegd, su-en naar deze gebruiker, rm -rf: "Bewerking niet toegestaan". Ook chmod en chown schijnen niets te willen uithalen.
Verder staat m'n lost+found map nu vol met bestanden zoals #550936 en zo. Dit zullen waarschijnlijk de inode-nummers zijn van de verweesde inodes. Nu, voor zover ik weet, zijn dit allemaal inodes afkomstig uit de map /sources. Dus hoogstwaarschijnlijk zijn dit allemaal m'n broncodebestanden van een stuk of 100 programma's, en je weet hoeveel bestanden er in broncode zitten. Dus moet ik nu die allemaal gaan lezen? Ik denk dat de broncode opnieuw downloaden dan een betere optie is...
Nu, de vragen:
1) Hoe krijg ik die map weg?
2) Hoe krijg ik met zo min mogelijk moeite al m'n broncodes terug op de juiste plaats?
3) [sarcasme]Weten jullie een goed back-up programma?[/sarcasme]
- SeySayux