Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN  (gelezen 1661 keer)

oasisforever

• Gast
aMSN
« Gepost op: 2008/07/05, 20:06:39 »
ik heb op zojuist aMSN geïnstelleerd. nu zit ik wel met een klein probleempke:
als iemand met mij een gesprek start is er geen enkel probleem, ook zie ik netjes wanneer mensen online komen. wanneer ik echter met iemand in gesprek ben en ik zet het kadertje aan de takenbalk dan hoor noch zie ik op geen enkele manier dat hij/zij nog iets zegt tegen mij. ik heb de 'algemene alarminstellingen' al geprobeerd maar ik erger me afschuwelijk aan het feit dat dan elke keer als er iets gezegd wordt, er een alarmkadertje bijkomt! is het niet mogelijk om zoals bij de gewone msn vanonder de takenbalk te laten oplichten wanneer er iets gezegd wordt. of dat ik (zoals ik zie wanneer er iemand online komt) rechtsonder een kleine melding krijg die vanzelf weer weggaat..

ik dacht eerst dat ik het had opgelost toen ik bij  "voorkeuren - sessie - inkomende berichten" een paar opties zag staan die ik kon aanvinken. dit heb ik ook gedaan, maar er gebeurt helemaal niets..

elke hulp is welkom.

dank bij voorbaat!

Offline Tom4

• Lid
aMSN
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/05, 20:12:18 »
Had hier deze nacht ook een topic over geplaatst.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/29177

Je bent dus niet alleen. Bij mij werkt het als ik via systeem-->voorkeuren-->uiterlijk (in de taakbalk bovenaan bij ubuntu) de visuelle effecten aanzet. Als ze afstaan werkt het niet .Misschien, als je geen webcamsupport hebt/wil kan je misschien beter een andere IM gebruiken tot deze bug is opgelost. Want webcamsupport is het enige wat me nog bij aMSN houd.

Offline Tom

• Lid
aMSN
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/05, 20:45:25 »
Misschien overbodig te zeggen maar als U Pidgin gebruikt voor msn chat, kunt U wel een opflikkerend tapje zetten in Uw onderste paneel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Geitekont

• Lid
aMSN
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 03:30:55 »
Heb amsn tijdje gebruikt, maar vond het maar lelijk, heb veel msn clients gebruikt, kmess, Pigin, Amsn

Maar emesene gebruik ik tot heden en werkt prima, je kunt smileys toevoegen etc. Helaas kan ik je niet helpen, maar wel aanraden om emesene eens te proberen of eventueel pidgin

Tevens geloof dat er wel een nieuwe amsn (amsn2) in de maak is, alleen dat is even afwachten. Succes er mee

berre

• Gast
aMSN
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/06, 12:21:20 »
danku voor de reacties (ik heb dit berichtje even onder iemands anders naam gepost, maar ik ben dus degene die met het probleem zat)

ik heb al gevonden hoe ik het moet laten oplichten. ik zit ondertussen echter nog met een paar kleine ubuntu probleempjes waar ik nog niet uitgeraak..

- ik heb een hoop films op mijn laptop hier staan. afspelen: geen probleem. maar ik kan de gedownloade ondertitels niet meer plaatsen. moet ik een specifieke codex of iets dergelijk installeren?

- ik heb een installatie bestandje gedownload voor google earth. hoe moet ik het installeren?

- mijn firefox onderstreept bijna alle woorden die ik typ, kan ik dat ergens afzetten?

- ik heb advanced desktop effects settings geïnstalleerd om te zien wat ik er allemaal mee kan uithalen. ik slaag er echter niet in om de opties (zoals bijvoorbeeld het kubus bureaublad) te laten werken. ik kan de optie aanvinken, ik kan de sneltoesten allemaal instellen ed.. zonder foutmelding. maar hij doet er gewoon niets mee, het werkt gewoon niet.

dankuwel!

berre

Offline Mikkel

• Lid
aMSN
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/06, 13:25:23 »
berre alias oasisforever:
je kunt het beste even melden hoe je je aMSN'probleem' hebt opgelost (dan heeft iemand anders die met dezelfde vraag zit, ook meteen een oplossing), en om deze thread 'schoon' en overzichtelijk te houden, lijkt het me beter als je voor je vier andere vragen vier nieuwe threads start. ;)

berre

• Gast
aMSN
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 13:35:48 »
Citaat van: Mikkel
berre alias oasisforever:
je kunt het beste even melden hoe je je aMSN'probleem' hebt opgelost (dan heeft iemand anders die met dezelfde vraag zit, ook meteen een oplossing), en om deze thread 'schoon' en overzichtelijk te houden, lijkt het me beter als je voor je vier andere vragen vier nieuwe threads start. ;)
owkhey!

wat die amsn betreft heb ik gewoon gekeken op de andere reeds opgestartte draad hierover. daar werd iets gezegd over een probleem als al de effecten uit staan. ik heb mijn effecten dus aan gezet en aldus het probleempje van het opflikkeren opgelost.

ik zal eens zien welke van mijn andere vragen nog een draadje nodig hebben.

bedankt in elk geval

berre

aMSN
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 14:34:58 »
Citaat van: berre
danku voor de reacties (ik heb dit berichtje even onder iemands anders naam gepost, maar ik ben dus degene die met het probleem zat)

ik heb al gevonden hoe ik het moet laten oplichten. ik zit ondertussen echter nog met een paar kleine ubuntu probleempjes waar ik nog niet uitgeraak..

- ik heb een hoop films op mijn laptop hier staan. afspelen: geen probleem. maar ik kan de gedownloade ondertitels niet meer plaatsen. moet ik een specifieke codex of iets dergelijk installeren?

- ik heb een installatie bestandje gedownload voor google earth. hoe moet ik het installeren?

- mijn firefox onderstreept bijna alle woorden die ik typ, kan ik dat ergens afzetten?

- ik heb advanced desktop effects settings geïnstalleerd om te zien wat ik er allemaal mee kan uithalen. ik slaag er echter niet in om de opties (zoals bijvoorbeeld het kubus bureaublad) te laten werken. ik kan de optie aanvinken, ik kan de sneltoesten allemaal instellen ed.. zonder foutmelding. maar hij doet er gewoon niets mee, het werkt gewoon niet.

dankuwel!

berre
1: Met VLC kan je een film openen en ondertitels bijvoegen
2: Google Earth kan op een andere manier, ik zal even zoeken op dit forum
3: Taalcontrole? Even zoeken in opties dacht ik :P (gebruik zelf opera)
4: Voor een kubus heb je 4 werkbladen nodig, anders werkt ie niet ;)
Op de chat te vinden als debiantux

aMSN
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 14:43:27 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26579 voor google earth

Ik heb een cilinder, die kubus/driehoek is zoooo ouderwets ;)

edit: met 2 werkbladen werkt ie ook, als een platte kubus :P
Op de chat te vinden als debiantux