Het zou wel gaan maar je moet op elke distro dezelfde versies van programma's draajen. Dan kan je helaas geen gebruik maken van automatische updates of moet je altijd heel goed opletten wat er geupdated gaat worden en eerst checken of je met de andere distro's dezelfde update kan doen.
Heel omslachtig dus...
Wat ik ook nog gedaan heb is twee aparte home-maps maar wel dezelfde ID (die van ubuntu begint altijd met 1000, tenzij je het anders op geeft)
En dan van bepaalde bestanden een link gemaakt van de ene home map naar de andere vb de mappen muziek, documenten, bureaublad,...
(Van enkele instellingen kan je ook een link maken zoals .bash of zo maar daar kan je weer niet te ver in gaan.)
Dan gebruiken de twee distro's dezelfde persoonlijke documenten maar ze blijven van elkaars instellingen af.
Als ik zo links maakte gebruikte ik nooit de optie -s. Dan heb je een zogenoemde hardlink. Het mooie daarvan is dat als je het origineel wist, dat de link het origineel wordt, en zo dus niet de link onbruikbaar maakt. (er komt dan ook wel geen hardschijf ruimte vrij....)