Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatieven voor Wine  (gelezen 994 keer)

cyberpost

  • Gast
Alternatieven voor Wine
« Gepost op: 2008/03/01, 15:34:35 »
Op diverse forums heb ik gelezen dat er alternatieven voor Wine zijn die ook heel goed/ of zelfs beter in Ubuntu werken.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alternatieven voor Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/01, 15:36:50 »
Een Virtual Machine met Windows erin? Volgens mij is dat het enige wat beter werkt met Windows, dan Wine.

Alternatieven voor Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/01, 16:20:03 »
Cedega?
Mvg Desert_Eagle

Offline joop905

  • Lid
Alternatieven voor Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/01, 16:25:11 »
ik gebruik daar voor VMWare Server  http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=835
werkt erg goed maar gebruik het nooit

Offline siegi

  • Lid
Alternatieven voor Wine
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/01, 16:29:00 »
De alternatieven voor wine zijn eigenlijk op wine gebasseerd maar worden maar zijn commercieel ontwikkeld om dus geld te verdienen.
cedega
crossover office

Je kan natuurlijk ook heel windows virtueel draaien met bv vmware of virtualbox . Hiervoor is een windows licentie vereist.

Alternatieven voor Wine
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/01, 16:36:37 »
Ik gebruik virtualbox, daarin draait office 2000 beter en sneller dan mbv wine. Verder heb ik ook vmware player geïnstalleerd. Dit omdat virtualbox geen dvd's met dvd media kan afspelen. Dvd met data kan wel gewoon worden gelezen. Ik krijg bij mijn opleiding wel eens wat dvd's met die onder windows moeten draaien, vandaar. Als je geen dvd's hoeft af te spelen zou ik in principe kiezen voor Virtualbox, daarmee kan je gemakkelijk je harde schijf delen met ubuntu, en je kan eenvoudig een workspace fullscreen windows maken, en gewoon met je muis van je ubuntu naar je windows workspace heen en weer swappen. In vmplayer kan ik bij full screen niet met mijn muis zo naar een ubuntu workspace.