Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: All-in-one : HP of Canon  (gelezen 13353 keer)

PHiXioN

• Gast
All-in-one : HP of Canon
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/20, 01:22:04 »
De printer en scanner werken hier nu ook via het netwerk. Over de scanner ben ik zeer te spreken, mooie scans, zelfs kleine putjes in fysiek (verouderde) foto's komen in beeld, maar met gimp zijn die snel weggewerkt. Over de printer ben ik wat minder te spreken, als hij het goed doet zijn de prints prima en snel, maar regelmatig komen de prints er met een kreuk of omgevouwen hoek eruit rollen. Zeer irritant. Eenmaal bleef er een heel vel in steken, helemaal verragd door de printkop en ik heb met erg veel moeite het er weer uit gekregen, aangezien het niet mogelijk was hem er zonder te scheuren via de achterkant eruit te trekken. Het is dan geen deskjet papier, maar laser / copier papier, maar dat zou toch ook moeten werken?

breukkie

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/24, 19:41:01 »
Ik heb de canon mp 150 nooit werkende gekregen onder feisty.
Nu ik weer bezig ben met gusty draait de canono pixma 150 wel, zitten nu standaard drivers in gusty :P

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/24, 21:55:33 »
Citaat van: GertVersteeg
zoals beloofd hier ook mijn ervaringen. Niks spectaculairs. Vanavond uitgepakt, hplip (2.7.7 van soucefourge) geinstalleerd en hp setup gedraaid op 1 ubuntu computer, printen en scannen over netwerk werkte direct.
Op andere ubuntu computer (van dochter) via add printer, printer toegevoegd ok dit werkte direct (alleen printen dan).
Op de vista/xp dual boor van mijn zoon de hp cd erin gestopt, geïnstalleerd en hij kon direct printen en scannen.
kortom: (bijna) plug en play!
mvg
Ger
leuk om te horen dat nu alles toppie draait :)

Gr Hans,

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2008/02/04, 20:43:22 »
Ik heb een Canon MP510 en had, net als velen toch wel wat problemen met printen. Zwart-wit was geen probleem, maar zodra er kleur in het spel kwam ontstonden de problemen.

Ik kwam volgende link tegen en voor mij zijn de problemen wat printen betreft wel opgelost.
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=3938403&postcount=4

Scannen lukt ook zonder problemen.

Even puzzelen maar dan heb je ook wat :-)
Als er iemand interesse in de .deb bestanden dan meldt je maar via m6m6m6m6m6m6 at hotmail.com.

Ik heb overigens pas net het project af kunnen ronden en kan dus niet zeggen of het afdrukken van bijv. foto's geweldige afdrukken af zal leveren.

Groetjes,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2008/03/01, 19:34:11 »
Citaat
Ik kwam volgende link tegen en voor mij zijn de problemen wat printen betreft wel opgelost.
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= … ostcount=4

Scannen lukt ook zonder problemen.
Helaas lukt het scannen dan wel en dan weer niet.
Ik volg het advies op in bovenstaande link (helemaal naar beneden scrollen): in de preview het te scannen en op te slane beeld selecteren (groene "+" links boven in het preview scherm aanclicken en daarna in het preview-veld de selectie maken).

De foutmelding die ik krijg:
Citaat
fout tijdens het lezen: Fout tijdens apparaat communicatie
De preview verloopt dus voorspoedig maat tijdens pm de afbeelding op te slaan gaat het fout
Nog geen oplossing voor gevonden.

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.