Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stream bufferen?  (gelezen 1163 keer)

dendeze

• Gast
Stream bufferen?
« Gepost op: 2008/02/26, 19:11:03 »
Is het mogelijk (Ubuntu 7.10) om een stream veel meer te bufferen alvorens het afspelen te beginnen?
Nu werkt het bij mij thuis prima, maar bij mijn broer is de internetaansluiting trager, en loopt alles vast, ook in windblaas. Ik heb dezelfde wlan bij mij geprobeerd, en daar werkt alles goed, hetzelfde materiaal bij mijn broer loopt vast, dus kan het ook niet aan de wlan liggen.
Ik heb er mozilla firefox opstaan in combinatie met VLC.

xesisoj

• Gast
Stream bufferen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/26, 21:33:31 »
Hmm ik heb hetzelfde probleem, in Vista werkt alles gewoon goed, maar met Ubuntu en FF en VLC buffert hij te weinig als je streamt van internet (ik denk niet dat het aan mn internet ligt --> Chello extreme)
Ook merk ik dat als je het bestand opnieuw afspeelt dat alles dan overnieuw wordt gebufferd, terwijl in WM player het gewoon tijdelijk wordt opgeslagen.

Ik zou ook heel graag weten of dat zou kunnen :)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Stream bufferen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/26, 21:51:50 »
Ik heb ongeveer het zelfde probleem op school, daar ligt de download snelheid in linux erg laag (in tegenstelling tot XP).

Thuis is de down snelheid in linux wel gewoon prima. Daarentegen duurt het erg lang voordat de school site thuis geladen is. Wat daar de oorzaak van kan zijn weet ik niet, maar ik denk dat het met bepaalde ondersteuningen te maken heeft, drivers oid.