Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screenlets starten niet in Intrepid 64 bits  (gelezen 719 keer)

Screenlets starten niet in Intrepid 64 bits
« Gepost op: 2009/01/03, 21:51:09 »
Dames, Heren
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn amd-quad bak met 4 gb, heerlijk snel sleuren. Maar het vreemde is dat de mooie screenlets niet meer willen starten behalve dan Sidebar, die doet het wel. Elke andere screenlet die ik wil opstarten start dus niet op, er verschijnt nix nada noppes, geen foutmelding zero.
Compiz staat aan, en dat was nooit een probleem overigens. De google gadgets vind ik niet echt zo mooi, dus probeer ik het toch. Wie kan me helpen van de Jedi-masters hier ??

een lerende n00b.

Update: ik heb iets meer vordering, door op F9 toets te drukken krijg ik nu wel de screenlets te zien maar...............mijn scherm wordt dan wel 2 slagen donkerder, alsof er ineens ook een grijze waas overheen getrokken wordt. Druk ik weer F9 in, verdwijnen mijn screenlets weer en krijg ik mijn normale herder scherm terug.....vreemd....wie herkent dit ??
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 13:26:38 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

DarkEra

• Gast
Re: Screenlets starten niet in Intrepid 64 bits
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/05, 02:44:12 »
Ook al ben ik geen Jedi-master hier maar ik heb misschien een oplossing voor je.

Als je die F9 even indrukt en je toverd je screenlets tevoorschijn, klik dan met de rechter muisknop op zo'n screenlet en kies voor properties. Kijk eens of er een vinkje staat bij "Treat as Widget" en haal dat vinkje dan weg. Herhaal dit even bij elk van je screenlets die je geladen hebt, daarna zou alles normaal moeten zijn zonder de F9 knop te gebruiken.

Ik weet dit toevallig omdat ik voor de gein eens Hardy heb omgetoverd in een Mac Os X Leopard look. Zo kreeg ik het voor elkaar om de dashboard functie te simuleren zoals de echt Mac dat heeft doormiddel van de F9 toets.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/05, 02:49:34 door DarkEra »

Re: Screenlets starten niet in Intrepid 64 bits
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/05, 09:16:48 »
Dank !
Ik ben er uit ! Ik moest in Compiz Settings manager bijstellen bij de Widget-instellingen, ik moest een balkje van 50% doorschuiven naar 100%: probleem opgelost, draadje mag dicht.
dank je het meedenken !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb