Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amsn tlctls  (gelezen 633 keer)

lapz0rubuntu

• Gast
amsn tlctls
« Gepost op: 2008/02/22, 17:31:43 »
hea! ik heb sinds kort Ubuntu Linux op de pc gegooit. En het werkt prima. Maar ik heb wel wat problemen. ik heb bijvoorbeeld via een source package met behulp van de Terminal amsn gedownd. alleen vraagt ie nu om tlctls (ik heb absoluut niet veel verstand van computers dus technische informatie laat ik meestal aan kameraden over). afijn, ik wil tlctls installeren. maar nu geef ie deze melding: depency is not satisfiable. libsslo.9.7.

kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling is?

veel dank,

amsn tlctls
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/22, 17:42:23 »
Probeer eens amsn uit de repository te installeren. Je kan dit doen via het programma Synaptic dat je in het menu Systeem - Beheer vindt.

lapz0rubuntu

• Gast
amsn tlctls
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/22, 18:01:07 »
ja dat heb ik ook al geprobeerd. hij vind m niet. ik heb wat problemen met lijstverversing ook bij het add/remove gedeelte. dus ik doe alles wat ie niet vind maar via het web.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
amsn tlctls
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/22, 21:32:21 »
Dan is er iets anders mis wat je eerst op moet lossen. Op deze manier zul je ook geen updates krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kan je naar Systeem>Beheer>Softwarebronnen gaan en zorgen dat de eerste vier hokjes aangekruist zijn?
In het Engels zal het wel System>Administration>Software Sources zijn of iets dergelijks.
Hierna moet alles wel in orde zijn, zo niet dan moet je het maar even zeggen.