Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: www.vi.nl video's niet werkend in Xubuntu  (gelezen 2762 keer)

Vassili

• Gast
www.vi.nl video's niet werkend in Xubuntu
« Gepost op: 2008/02/20, 14:51:09 »
Hallo,

Na het volgen van deze tutorial voor het configureren van Xubuntu 7.10 heb ik bijna de perfecte laptop. Het enigste probleem is dat video's van www.vi.nl niet werken. (directe link naar de video's: hier)

Wat ik heb gedaan:
- De tutorial gevolgd, (onder andere gstreamer, w32codecs en Mplayer(-plugin) geinstalleerd)
- Naar www.vi.nl gegaan, filmpje aangeklikt -> werkte niet.

Mplayer gaf aan: laden filmpje (inclusief adres van het filmpje http://spoton.webads.nl/... en dan verder (dit neem ik aan))
Maar kwam daarna met de melding gestopt.
Nog een keer op play drukken leverde dezelfde cyclus op.

- Vervolgens  heb ik Totem geinstalleerd. Maar dit programma laat alleen het beginscherm zien en speelt niks af wanneer er op de play knop wordt gedrukt
- Toen heb ik de extra codec "non-free-codecs 1.1" geinstalleerd via Synaptic, maar dit leverde geen verbetering op.

Nu had ik ditzelfde probleem ook al enkele weken(maanden?) terug op een Fedora 6 systeem, maar ik heb hier destijds nooit wat mee gedaan.

Op internet kan ik ook niet veel vinden over dit onderwerp, maar dat heeft misschien ook te maken met dat ik niet de goede zoekworden gebruik. En dat komt weer omdat ik niet weet met wat voor soort probleem ik te maken heb, ik dacht aan een WMV10 codec-probleem?

Hopelijk kunnen jullie mij wel verder op weg helpen! :)

Edit:
Het schiet me te binnen dat de specificaties van de laptop ook makkelijk zijn:
HP Omnibook 6000
P3 733MHz
384MB geheugen
Ati Rage Mobility (mach64)

Offline visser

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 19:32:57 »
Je hebt een tutorial gevolgd voor ubuntu gutsy. xubuntu gebruikt de totem-xine engine.
xine gebruikt gstreamer niet dacht ik. Heb je de xubuntu restricted extra's al geinstalleerd? Met mplayerplugin en w32codecs zou het moeten werken. Bij mij werkt het zonder probemen met mplayer plugin op ubuntu dapper. Gebruik je misschien noscript of adblock in firefox?

Offline hello

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 21:16:18 »

Vassili

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/21, 12:50:58 »
Citaat van: visser
Je hebt een tutorial gevolgd voor ubuntu gutsy. xubuntu gebruikt de totem-xine engine.
xine gebruikt gstreamer niet dacht ik. Heb je de xubuntu restricted extra's al geinstalleerd? Met mplayerplugin en w32codecs zou het moeten werken. Bij mij werkt het zonder probemen met mplayer plugin op ubuntu dapper. Gebruik je misschien noscript of adblock in firefox?
Ik heb net xubuntu-restricted-extras geinstalleerd, daarna getest -> werkte niet.
Gstreamer vervangen door totem-xine -> werkte niet

In Firefox heb ik niks aangepast, maar het uitgeschakellen van de  popup-blokker leverde niks op.

Ik ben wel benieuwd hoe je je Ubuntu heb geinstalleerd, heb je misschien een link naar een guide die je heb gevolgd?

Hoelang duurt het voordat het filmpje start?

Citaat van: hello
Probeer eens de multimediadocumentatie: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Wat het vreemde is dat ik meteen de link naar Linspire om te testen welke video er werkten en ze werken bijna allemaal! Behavle de Quicktime Movie File (external) werkt niet.
Maar sommige filmpjes geven wel eerst de melding "gestopt" om na enkele seconden door te gaan. Toen heb ik geprobeerd heel lang te wachten op www.vi.nl, maar het filmpje begon niet met spelen.

Ik ga nu maar de documentatie volgen en kijken of dat wat op levert.

Vassili

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 13:59:18 »
De documentatie heeft geholpen, maar het werkt nog niet helemaal.

Ik heb de documentatie precies gevolgd tot en met de optionele stap van Media Player Connectivity.

In deze stap werd verteld dat je VLC als videospeler moest in stellen en xmms voor mp3's. Nadat ik dit ingesteld heb, heb ik het getest en VLC speelde (na de eerst keer een melding te geven dat er geen video was) de reclame af (dit is een apart filmpje voor het echte filmpje) maar hield daarna op.

Toen heb ik mplayer ingesteld maar die gaf 2 fout meldingen, maar speelde wel de reclame af:

Vervolgens totem ingesteld en deze speler speelt de reclame en het filmpje af!, maar de kleuren zijn soms vervormd soms heel even goed om vervolgens weer te verspringen.

Offline visser

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/21, 20:51:57 »
Ik heb de xubuntu gutsy live cd eens geprobeerd. De xubuntu restricted-extra's, mplayer, mozilla mplayer en de w32codecs geinstalleerd, en voor de rest niks anders gedaan. De mplayerplugin kan inderdaad de filmpjes niet afspelen. Wanneer ik de url kopieer en plak in totem dan speelt deze het filmpje bij mij zonder haperen af hoor.Dit alles op een dell C600 laptop met 384 mb Ram.
Waarom bij u de kleuren in totem vervormd zijn zou ik niet weten. Misschien kan iemand anders je hier mee verder helpen, want ik weet het verder niet meer.