Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fout in synaptic  (gelezen 635 keer)

naatje

• Gast
fout in synaptic
« Gepost op: 2008/02/14, 17:23:30 »
ik krijg een foutmelding als ik synaptic probeer te herladen
pc is al een paar keer vastgelopen
waarschijnlijk heb ik een fout gemaakt door jullie tip om het systeem op te ruimen dwz
opgehaalde paketten verwijderen na installatie toe te passen terwijl er nog maar 2 paketten gedownload waren
dit is de foutmelding
W: Duplicate sources.list entry http://packages.medibuntu.org gutsy/free Packages (/var/lib/apt/lists/packages.medibuntu.org_dists_gutsy_free_binary-i386_Packages)
W: Duplicate sources.list entry http://packages.medibuntu.org gutsy/non-free Packages (/var/lib/apt/lists/packages.medibuntu.org_dists_gutsy_non-free_binary-i386_Packages)

fout in synaptic
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 18:51:45 »
Ga naar de terminal
Tik daar
Citaat
cd /var/lib/apt/lists
en vervolgens
Citaat
ls
Post dat lijstje eens hier.
Waarschijnlijk mag je al die bestanden verwijderen, maar we willen het toch even zeker weten.
Post voor de volledigheid ook eens de inhoud van je sources.list.
Die vind je zo in de terminal
Citaat
gedit /etc/apt/sources.list
Voor de volledigheid, geef ook eens het lijstje dat je krijgt als je de volgende twee commando's na elkaar doet
Citaat
cd /etc/apt
ls -a
Hiermee hebben we nog niks opgelost, maar het zou ons wel alle nodige informatie moeten geven, om je te zeggen wat er vervolgens moet gebeuren. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

naatje

• Gast
fout in synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/16, 18:01:43 »
sorry voor de late reactie
maar pc liep weer vast
heb ubuntu opnieuw geinstalleerd heeft even gewerkt
en dan liep hij weer vast
eerst
BIOS error 18 slected cylinder exceeds maximum supported by BIOS
en dan
error 25 disk read error