Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm andere computers bekijken  (gelezen 2937 keer)

Eider

• Gast
Scherm andere computers bekijken
« Gepost op: 2008/02/07, 17:08:18 »
Is er voor Ubuntu een programma of manier om de schermen van andere computers te bekijken?
Niet de computer overnemen, maar alleen kijken wat er bij de andere computers op het scherm staat.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/08, 18:17:34 »
Een 'alleen kijken' methode weet ik niet, maar met
met x11vnc op de computer die je wilt bekijken en vncviewer op je eigen computer kun je een desktop overnemen. Misschien dat je x11vnc restricties kunt instellen voor alleen kijken.

Als je dit via internet doet moet je eigenlijk ook de verbinding beveiligen met ssh, en je ssh poorten beschermen tegen hackers, bijvoorbeeld m.b.v. de 'denyhosts' package.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/08, 18:21:31 »
Toepassingen>internet>terminal server client
Die is standaard al geïnstalleerd.

Eider

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/08, 18:44:37 »
De computer overnemen met VNC gaat perfect. Ik wil alleen een klein window hebben waarin ik de desktop kan zien en niet overnemen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/08, 18:49:18 »
Je kan op die andere computer instellen of je hem op afstand kan besturen, of dat je alleen het scherm kan zien.

Bovendien kan je op die andere computer gewoon doorwerken, ook al is die "overgenomen". Het scherm gaat niet op zwart en je kan nog gewoon de muis bewegen enz.

Of begrijp ik je vraag/probleem niet goed?

Eider

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/08, 19:02:37 »
Ik wil eigenlijk van meerdere computers het scherm zien en eventueel ook een melding erop kunnen zetten.
Dit wordt veel gebruikt op scholen om in de gaten te houden wat de leerlingen aan het doen zijn.