Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drivers Vidiokaart installeren  (gelezen 1187 keer)

Drivers Vidiokaart installeren
« Gepost op: 2008/02/05, 17:09:39 »
Beste,

Als beginner wellicht een domme vraag:
Ik heb het bestand/driver 'NVIDIA-Linux.......run' gedownload en probeer het te installeren. Ik krijg echter de volgende foutmelding: "Error: NVIDIA-installer must be run as root". Wat doe ik fout; hoe los ik dit op?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 17:20:07 »
ge gaat naar systeem=>beheer=>beperkt ondersteunde stuurprogrammas, zet een vinkje bij uw videokaart, laat ubuntu de drivers downloaden en installeren, herstart wanneer gevraagd word...

dat is het :) geen extra bestand nodig...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/05, 20:46:25 »
Beste Nunslaughter,

Internet werkt ook nog niet, dus via Windows heb ik het genoemde bestand opgehaald. Eerst video oplossen dan gaan we aan internet aansluiting werken; voorzichtig beginnen...

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.