Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dump  (gelezen 681 keer)

Offline ivo

• Lid
dump
« Gepost op: 2008/01/30, 22:38:05 »
Hallo!

Ik realiseer me dat dit geen specifieke Ubuntu vraag is maar ik dump hem hier anyhow....

Wanneer ik dump gebruik om een filesysteem te dumpen naar een bestand vraagt ie na verloop van tijd om een nieuw volume te mounten en moet ik 'yes' intikken voordat ie verder gaat.

De optie "-a" aan dump zou dit overrulen, maar ik lees her en der dat dat niet op linux is geimplementeerd.  Weet iemand daar het fijne van?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
dump
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 17:02:33 »
http://linux.about.com/od/commands/l/blcmdl8_dump.htm

Hier heb je het manual van het programma dat je denk ik bedoeld. Dit programma zit niet standaard in Ubuntu en ik ben er niet bekend mee. Maar wat ik hier lees is dat er met -a geen rekening wordt gehouden met het einde van het volume. Lijkt me een oplossing voor jouw situatie, het ligt er echter aan waar je naartoe backupt.

Waarschijnlijk is je volume waar je naartoe backupt vol waardoor je wordt gevraagd om een nieuw volume. Kan dat het zijn?

Offline ivo

• Lid
dump
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/05, 22:09:46 »
Ja, ik ken die manpage bijna uit mijn hoofd. Heel veel met dump op SunOS en Solaris gewerkt. Alleen op Linux concludeer ik voorzichtig dat die density settings etc niet zijn geimplementeerd. Om in detail te gaan; het gaat om een Redhat Enterprise server 5, met disk RAID-1 onder VMWare ESX.
Om een backup te maken splits ik de mirror af. Vervolgens maak ik van de slices van de afgesplitste mirror een backup naar een file op een andere slice. Althans, dat wil het backup script doen. Kennelijk was/is het script niet opgewassen tegen groeiende databestanden waardoor dump nu uit zijn voegen barst.

Ik heb het inmiddels opgelost door het dump deel uit het script te vervangen door een partimage implementatie en dat werkt tadeloos!!!

Ik weet dat het geen Ubuntu aangelegenheid is, dat had ik ook in mijn beschrijving gemeld. Maar zoals je weet, niet geschoten is altijd mis!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.