Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopete - Ik kan niet inloggen  (gelezen 1055 keer)

Offline coobster

• Lid
Kopete - Ik kan niet inloggen
« Gepost op: 2008/01/29, 18:58:09 »
Beste mensen,

ik werk sinds kort met Ubuntu, dit op aanraden van een vriend van mij genaamd Kebabfish.

Ik wil weer gaan chatten met hem via Msn, en daarvoor raadde hij mij het programmatje kopete aan. Echter kan ik dit op de een of andere manier niet gebruiken.

Dat gaat als volgd:

ik kan het gewoon installeren, en ik maak netjes via de stappen een account aan. Dit door mijn e-mail met @hotmail.com erachteraan in te vullen.
Dan krijg ik een paar venster die vanzelfsprekend zijn, en een venster waarin ik de verbinding moet kiezen... Ik heb onderhand alles al geprobeerd van deze opties...

Echter krijg ik het dus wel geinstalleerd en opgestart, maar als ie is opgestart krijg i het volgende. Er staat een grijs vlindertje onderin, wat volgens mij op offline duid... Ik klik op het vlindertje, en wil online, zonder bericht.

Dan vraag ie om me wachtwoord. Dan doe ik me msn wachtwoord intoetsen, en dan gaat ie laden...

dan denk je, JA HIJ DOET HET :D... maar nee, ineens verdwijnt kopete en heb ik weer alleen mijn bureaublad...

Kan iemand mij helpen, want mijn vrind Kebabfish weet het ook niet :P

Groeten Coobster

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/29, 19:06:05 »
Lukt het wel met Pidgin of aMSN ?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/29, 19:46:31 »
aMSN werkt wel bij hem, maar niet naar tevredenheid. Pidgin vertoont eenzelfde soort probleem.
En door de afstand tussen onze woonplaatsen kan ik niet eventjes daar langs gaan :P
Op de chat te vinden als debiantux

Offline coobster

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 16:39:34 »
het is al opgelost :P

we hebben gewoon alles effe nagelopen...

« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/08, 21:19:37 »
Ik heb vrijwel het zelfde. Werkte het liefste met Kopete. Maar steeds vaker gebeurde het dat hij wel op start, komt in de balk rechtsboven,  maar grijs.... off line..... niet online te krijgen. Nu krijg ik het helemaal niet meer online. In het begin lukte het nog wel eens om het programma aan de praat te krijgen door het dan weer direct opnieuw op te starten. Heb het al opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.

Gebruik nu maar Pidgin, dat werkt wel, maar ik vind kopete prettiger. Is dit omdat het een typisch Kubuntu msn progje is?
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/08, 21:51:50 »
Wellicht, ik gebruik aMSN.
Tot nu toe zonder problemen en altijd online.

Monk.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/08, 21:56:38 »
Nog nooit problemen gehad met Kopete, starten en aanmelden met dat proggie.... (Nu ben ik natuurlijk KDE verslaafde)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]