Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassen mp3 audio eigenschappen  (gelezen 6390 keer)

Offline Dorst

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Gepost op: 2008/02/03, 21:01:30 »
Ik heb een paar mp3 bestanden waarbij ik er niet in slaag de audio eigenschappen (o.a. genre, album) blijvend aan te passen. Doe ik dit in Rhythmbox dan zie ik de wijziging weer terugspringen naar wat het oorspronkelijk was. Ook in TagTool geeft wijzigen geen resultaat, ook al beschik ik over voldoende schrijfrechten.
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is, en hoe op te lossen? Kan ik de audio eigenschappen soms vanuit de Terminal aanpassen?

Offline slowfox

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 21:25:59 »
Bij mij werkt het programma EasyTAG dit is  via synaptic te installeren.

Eider

  • Gast
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/03, 21:30:02 »
Ik gebruik zelf altijd Mp3Tag. Dat is een Windows progje maar werkt ook uitstekend via Wine. EasyTAG vind ik niet echt overzichtelijk :).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/04, 01:02:51 »
Voor complete albums gebruik ik Picard, dat is echt een geweldig programma.
Verder gebruik ik Easytag en Ex Falso.

Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/04, 19:39:23 »
EasyTag werkt voor mij.

Offline Dorst

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/04, 21:46:18 »
Tja, dit lost het niet op. Het probleem is niet een geschikt programma te vinden (ik ben zeer tevreden met TagTool), maar dat ik er bij sommige (<1%) mp3's niet in slaag genre en/of albumnaam aan te passen. Of beter gezegd: aanpassen gaat prima (in TagTool, EasyTag, Mp3tag); ook mp3info in de terminal geeft de eigenschappen correct weer, maar in Rhythmbox staan de originele eigenschappen, ook na opnieuw importeren of opstarten. Niet erg belangrijk maar wel zeer frustrerend - het moet toch mogelijk zijn deze gewoon te veranderen.

Offline vanadium

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/05, 13:15:55 »
Zoals je het nu zegt heeft dit misschien te maken met tags in verschillende versies in de specifieke mp3's. Jij verandert bijvoorbeeld de ID3V1 tags, terwijl Rythmbox dan de ID3V2 tags leest.

Offline Dorst

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/05, 19:29:23 »
Had ik ook bedacht, maar dat blijkt het niet te zijn. Sterker, als ik beide labels verwijder, staat de file nog steeds overanderd in Rhythmbox.

hermelieten

  • Gast
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/05, 20:40:35 »
Ik heb just het zelfde voor!!...loze toestande....

Offline vanadium

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/06, 13:21:35 »
Het lijkt een Rythmbox probleem. Als je het geluidsbestand hernoemt, en dan opnieuw importeert, blijft hij dan de verkeerde info geven?

Offline Dorst

  • Lid
Aanpassen mp3 audio eigenschappen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/06, 19:33:54 »
Helaas, probleem blijft. Kan het zijn dat een mp3 nog een ander label heeft dan allen ID3 v.1 en v2?